مدیران به جدیدترین دستاوردهای علمی برای توسعه استان توجه کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاهیان باید شرایط ساختاری، قانونی، اجرایی و میزان توانمندی ها و مسئولیت ها دستگاه‌های اجرایی را بدانند و مدیران اجرایی نیز به آخرین دستاوردهای علمی برای توسعه‌ استان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، محمدمهدی مروج الشریعه امروز (24 اسفند) در جلسه هم اندیشی کارگروه بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: فرصت مغتنمی پیش آمد تا جلسه هم اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان با عنوان اتاق فکر استان برگزار شود و اولین جلسه آن بحث و بررسی چگونگی هم افزایی، تولید اندیشه، ارائه راهبردهای علمی و داشتن استراتژی‌های مناسب و منطقی و علمی و با طبع آن رسیدن به سیاست‌ها، اقدامات وبرنامه‌ها و اجرای در این راستا است.

 

وی افزود: امیدواریم این اتاق فکر ملجای از تبادل فکر و اندیشه و راهگشای برای پیشرفت و توسعه استان باشد و در فضای کارشناسی و متعهدانه و با انگیزه به راهبردهای منسجم‌تر سمت و سو پیدا کند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این کنار هم نشستن و استفاده از نظریات و تجربیات و تسری مسائل اندیشه‌های علمی به دورن سیستم‌ها و برنامه‌های اجرایی باعث پُر بار تر شدن مسائل دستگاه‌ها اجرایی و ارتقای کیفیت برنامه‌های آنان خواهد شد، گفت: در جلسه اول از بنیاد ملی نخبگان درخواست می شود تا جلسات به صورت منظم‌تر و حداقل ماهانه برگزار شود.

 

مروج الشریعه بیان داشت: برگزاری جلسات اتاق فکر موجب خواهد شد تا از پراکنده گویی‌ها و پراکنده‌کاری‌ها جلوگیری شود و بتوانیم با دوری از انجام کارهای حاشیه‌ی در متن توسعه و پیشرفت قرار گیریم و این نیامند این است که دانشگاهیان شرایط ساختاری، قانونی، اجرایی و میزان توانمندی ها و مسئولیت ها دستگاه‌های اجرایی را بدانند و مدیران اجرایی نیز از آخرین دستاوردهای علمی و اندیشه‌های خوب توسعه‌ی آگاه و به آن توجه کنند.

 

به گفته وی امیدواریم با این اتاق فکر و با توجه به سند آمایش استان بتوانیم روی چگونگی اجرایی کردن این سند با کمک دانشگاهیان همکاری و همفکری داشته باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از تمرکزگرایی اختیارات در تمام حوزه‌های کشور، افزود: تا قدرت مدیریت و استعدادهای مدیریتی مناطق باور نشوند معلوم نیست چه قدر باید هزینه بدهیم و لازم است این نگاه تمرکز گرایی اصلاح و به استانداران اختیاراتی تفویض شود.

 

مروج الشریعه ادامه داد: تمام منابع مالی و انسانی کشور در مرکز قرار دارد و تا این نامتوازنی وجود دارد چگونه انتظار است که مناطق محرومی مانند نهبندان و امثال آن آباد شوند.

 

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت مسئله محور حرکت می‌کنیم، گفت: اما در میان مدت نیازمند مدل مفهومی برای ایجاد امنیت پایدار در 9 استان مرزی کشور به منظور تدوین سند توسعه‌ای با رویکرد امنیت پایدار در تمام حوزه‌ها هستیم که در این زمینه باید همه مدیران و دانشگاهیان کمک کنند.

 

 

 

 

                                                                                                                                         

کد خبر 696039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha