بیش از ۷ درصد کل مسافرت های کشور به مقصد مشهد است

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری مشهد با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۹۷ اجرا می شود، گفت:۷.۲ درصد کل مسافرت های کشور به مقصد مشهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،محسن شریعتی مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری مشهد امروز(۲۴ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در مجموعه شهرداری مشهد ۶ پایانه داریم که ۳ پایانه متمرکز و ۳ پایانه هم نیمه متمرکز است همچنین ۳ پارک سوا هم وجوددارد که در مجموعه شهر خدمات ارائه می کنند، گفت:طرح استقبال از بهار از ۲۵ اسفند سال جاری آغاز و تا ۱۵ فرودین سال ۹۷ با همکاری سایر دستگاههای مرتبط اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه مانور خدمت ۲۶ اسفند و برنامه استقبال از زائران هم ۲۹ اسفند برگزار می شود، اظهارداشت:طبق روال سنوات گذشته کل مجوعه در حالت آماده باش قرار می گیرند و مرخصی تمامی همکاران برای خدمت به زائزان و مسافران نوروزی لغو گردیده همچنین پیش بینی می شود در نوروز سال ۹۷ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مشهد وارد شوند.

 

شریعتی با بیان اینکه در ایام اجرای طرح استقبال از بهار اتفزایش ناوگان اتوس، مینی بوس و تاکسی را خواهیم داشت، ادامه داد:دستگاه حفاری خط ۳ قطار شهری اکنون به پاینه امام رضا(ع) رسیده و تلاش می شود تا پایان سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت ریلی درون شهری هم استفاده کرد.

 

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری مشهد با اشاره به اینکه ۷.۲ درصد کل مسافرت های کشور به مقصد مشهد است که حدود ۲۵ میلیون نفر می شود، افزود:پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۲۱ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۱۲ نفر با استفاده از یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۳۹ دستگاه وسیله نقلیه به مشهد سفر کنند که سهم پایانه امام رضا(ع) از این تعداد مسافر ۵۳ درصد، پایانه معراج ۷ درصد، پایانه راه ابریشم ۱۲ درصد و سهم ایستگاههای سوار از آمار مسافر در ایستگاه کلات ۱۴ درصد، میثاق ۱۳ درصد و ایستگاه حافظ یک درصد است.

 

وی گفت: در طرح استقبال از بهار ستاد داخلی مناسبتهای ویژه از ماه گذشته تشکیل شده همچنین هماهنگی با سایر ارگانها و نهادهای دست اندرکار برای ذحضور و فعالیت و خدمات رسانی در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح شده است.

کد خبر 696022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha