طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه برگزار می شود، گفت: در این طرح ۸۴ مبلغ اعزامی از قم و ۶۲ مبلغ بومی شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز (24 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون طرح آرامش بهاری اظهار داشت: طرح آرامش بهاری الگویی است که اوقاف و امور خیریه با توجه به اعتقادات و مراجعه مردم به بقاع متبرکه در ایام عید نوروز اجرا می کند.

 

 

وی با بیان اینکه در سال جاری طرح آرامش بهاری در 44 بقعه متبرکه در سطح استان برگزار شد، افزود: مراسم تحویل سال نیز در 40 بقعه اجرا کردیم و در لحظه تحویل سال 60 هزار زائر در بقاع متبرکه استان حضور داشتند و 797 هزار نفر سال 96 از طرح آرامش بهاری بهره مند شدند.

 

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با توجه به اینکه سال 97 طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، ادامه داد: در این طرح 84 مبلغ اعزامی از قم و 62 مبلغ بومی شرکت خواهند کرد و مراسم لحظه تحویل سال 97 نیز در 60 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه بقاع متبرکه استان در راستای طرح آرامش بهاری به چهار بخش ویژه، سطح 1، سطح 2 و سطح 3 تقسیم شده است، گفت: پنج خیمه معرفت در بقاع متبرکه ویژه بر پا خواهیم کرد و نماز جماعت در دو وعده در بقاع متبرکه ویژه برگزار می شود.

 

 

وی بیان کرد: 2 بقعه متبرکه ویژه در استان داریم که 6 مبلغ اعزامی و 4 مبلغ بومی در راستای طرح آرامش بهاری در این بقاع فعالیت خواهند کرد و در 13 بقعه متبرکه سطح یک نیز 26 مبلغ اعزامی و در 20 بقعه متبرکه سطح 2 حدود 20 مبلغ اعزامی حضور خواهند داشت و مبلغین حاضر در بقاع متبرکه سطح 3 بومی هستند.

 

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد ما معرفت به اعتقادات خود را نداشته باشیم، ادامه داد: بحث عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیداد می کند و دشمن به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور با توجه به اینکه 543 زائرسرا، 78 سوئیت و 18 کانکس در خراسان جنوبی برای استراحت زائرین وجود دارد، گفت: 33 آشپزخانه نیز در خدمت زائران و مسافران خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه در هر بقعه متبرکه باید یک نیروی روحانی مبلغ حضور داشته باشد، اظهار داشت: بقاع متبرکه باید شناسنامه دار باشند و بقاعی که مسجل نباشند را نخواهیم پذیرفت و 96 بقعه پذیرفته شده داریم.

 

 

سرپرست اداره کل وقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه در سال 97 اولویت ما ساخت تربت خانه و شبستان خواهد بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون یکصد و 23 وقف جدید در حوزه های قرآنی، مذهبی و اعتقادی داشته ایم.

 

 

کد خبر 696016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha