ثبت نام اعتکاف رجبیه در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از آغاز ثبت نام اعتکاف رجبیه همزمان با سراسر کشور از امروز جمعه بیست و پنجم اسفندماه خبر داد و گفت: ثبت نام از علاقه مندان تا نهم فروردین سال ۹۷ ادامه دارد.

حجت‌ الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: ثبت نام استانی مراسم معنوی اعتکاف از امروز جمعه بیست و پنجم اسفندماه جاری آغاز و تا پنج شنبه نهم فروردین ماه سال آتی ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://etekaf.tebyan-boj.ir جهت حضور در آئین اعتکاف ثبت نام کنند.

 

وی، با بیان اینکه در حال حاضر 150 مسجد آماده میزبانی از معتکفان است، از افزایش این آمار با توجه به استقبال مخاطبان خبر داد و در خصوص هزینه حضور در این آئین معنوی افزود: هزینه ثبت نام در مرکز استان مبلغ 35 هزار تومان در نظر گرفته شده ولی این مبلغ در شهرستان ها و روستاها با توجه به کمک خیران و نیکوکاران کمتر است.

 

حجت الاسلام ایزانلو از اعزام 150 مبلغ و مبلغه به ۱۵۰ مسجد میزبان معتکفان خبر داد و با بیان اینکه این روحانیان از حوزه های علمیه قم و مشهد اعزام می شوند، اظهارداشت: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی  و قرآنی با حضور روحانیان و مبلغان اجرایی می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحین، مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اتصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به سئوالات شرعی، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم و اعمال ام داوود را از جمله برنامه های پیش بینی شده در آئین اعتکاف اعلام کرد.

 

به گفته وی سال گذشته 17 هزارنفر شامل 13 هزار نفر خواهر و چهارهزار نفر برادر در 189 مسجد معتکف شدند.

 

طبق سنت هر ساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب (۱۱ تا ۱۳ فروردین ۹۷)، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 696013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha