آشنایی با جاذبه های گردشگری بافران

خبرگزاری شبستان: بافران شاید در نخستین نگاه، شهری محروم و فاقد جاذبه های گردشگری و پیشینه تاریخی به نظر آید؛ اما واقعیت آن است که وجود قلعه بزرگ رستم در این شهر جلوه ای از فرهنگ و تاریخ در این منطقه را به نمایش گذاشته است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:

بافران در 5 کیلومتری جنوب نایین قرار دارد و جاذبه های کویری و تاریخی آن باعث شده هرساله گردشگران و مسافران زیادی به این شهر سفر کنند چرا که به سبب قرار گرفتن در کنار راه ارتباطی تهران – بندرعباس از موقعیت  استراتژیکی و جایگاه خاصی برخوردار است.  


بافران شاید در نخستین نگاه، شهری محروم و فاقد جاذبه های گردشگری و پیشینه تاریخی به نظر آید؛ اما واقعیت آن است که وجود قلعه بزرگ رستم در این شهر جلوه ای از فرهنگ و تاریخ در این منطقه را به نمایش گذاشته است.


مساجد قدیمی، یخچال سنتی، قنات ها، حمام تاریخی، قدمگاه امام رضا(ع)، سابات، بافت های قدیمی و سنتی و زندگی دیدنی بافرانی ها از جمله جاذبه های توریستی این شهر هستند.


وجود متبرک نوادگان امام موسی کاظم (ع) در مسجد هفت تن این شهر و قدمگاه امام رضا (ع) مهمانان این خطه و عاشقان ولایت را از سویی به زیارت می طلبد.


بافران زادگاه عارف باباشیخعلی (ع) است که در گمنامی زیسته و با فاش شدن رمز و راز زندگیش از خدا طلب مرگ می کند و برای همیشه نام و یاد این عارف راستین در شهر جاوید می شود که همین امر باعث شده تا مسافران زیادی برای  زیارت قبر و حاجت گرفتن از این عالم رهسپار این شهر می شوند.


این شهر کوچک با آثار ارزشمند تاریخی و زیبایی های طبیعی می تواند مقصدی مناسب برای گردشگران و مسافران باشد و با معماری هایی که در بناها و بافت های قدیمی در گوشه و کنار خود دارد برای کسانی که علاقه به هنر و معماری دارند  هم حرف های زیادی خواهد داشت.

کد خبر 695998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha