آغاز ثبت نام مراسم اعتکاف در قزوین/ ۲۱ مسجد قزوین پذیرای معتکفان خواهد بود

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد اعتکاف شهرستان قزوین از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در قزوین خبر داد و گفت: علاقمندان تا ۲۹ اسفند ماه فرصت دارند تا برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کنند.

حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: اعتکاف یکی از سنت های ارزشمند نبوی است که پیامبر گرامی اسلام روی این سنت تأکید داشتند و خودشان هم مبادرت به حضور در مسجد و محل اعتکاف داشتند از این رو این سنت در بین مسلمانان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: این سنت حسنه در گذر زمان در بین مسلمانان شدت و ضعف داشته است و به کمک خداوند متعال در انقلاب اسلامی ایران و به خصوص در دهه دوم انقلاب اسلامی بحث اعتکاف جای خود را باز کرده و امروز بخش قابل توجهی از معتکفان مساجد جوانان اعم از خواهران و برداران هستند.

 

حجت الاسلام صفی خانی اضافه کرد: در سطح استان و شهرستان قزوین هم این مراسم در ایام اعتکاف برگزار می شود و در شهر قزوین در هشت مسجد میزبان معتکفان خواهد بود که مسجدالنبی ویژه برداران و مساجد جامع، امام خمینی (ره)، محمدرسول الله، غدیر، موسی بن جعفر، مسلم بن عقیل و سنجیده ویژه خواهران هستند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتکاف مصادف با ایام تعطیل و در روزهای 11، 12 و 13 فروردین ماه برابر با 13 14 و 15 ماه رجب است، فرصت مناسبی است معتکفان از فضای معنوی این ایام و اعمال معنوی ام داوود به خوبی بهره ببرند.

 

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان قزوین اعلام کرد: از روز 20 اسفند ماه ثبت نام اعتکاف در سایت etekaf-qazvin.ir آغاز شده و  استقبال هم تاکنون خوب بوده است و رشد خوبی را در مراجعه به سایت و ثبت نام اینترنتی داریم.

 

وی توضیح داد: ممکن است افراد به سایت ثبت نام اعتکاف مراجعه کرده و نام برخی مساجد وجود نداشته باشد که به محض تکمیل مسجد النبی و مسجد جامع، ثبت نام برای حضور در سایر مساجد هم ممکن می شود.

 

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: ثبت نام اعتکاف تا روز 29 اسفند ماه ادامه دارد که در صورت نیاز و استقبال معتکفان این زمان تمدید می شود و افراد برای معتکف شدن در مساجد شهر قزوین می توانند از طریق سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند و تا زمانی که معتکفان مراجعه کنند و مساجد ظرفیت داشته باشد، ثبت نام را انجام می دهیم.

 

حجت الاسلام صفی خانی گفت: با توجه به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد شهر و روستاهای قزوین در مجموع در شهرستان قزوین 21 مسجد برای برگزاری اعتکاف در نظر گرفته شده و پیش بینی کرده ایم 2 هزار و 500 نفر در مساجد شهر قزوین معتکف شوند.

 

وی یادآور شد: در 2 روز نخست ثبت نام نزدیک 100 نفر ثبت نام کردند و به طور معمول هم اوج ثبت نام در روزهای پایانی است و پیش بینی می کنیم که استقبال از مراسم معنوی اعتکاف امسال کمتر از سال های گذشته نخواهد بود.

 

کد خبر 695984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha