تصویب برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه شهید چمران/ توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به تصویب برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه شهید چمران اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۲۸ بهمن امسال به تصویب هیات امنا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در دو سال اخیر دانشگاه شهید چمران تغییر چشمگیری در نگرش‌ها به درک بهتر از رسالت‌های خود و تمرکز نگاه بر نیازهای جامعه و توجه به کاربردی کردن پژوهش‌ها داشته است.

 

 

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه در یک سال گذشته افزود: توجه به ظرفیت‌ های ملی استان خوزستان و برنامه ‌ریزی جهت بالفعل کردن آنها و توجه ویژه به آموزش و پژوهش به خصوص در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه بوده است.

 

 

خواجه با بیان اینکه  دانشگاه  شهید چمران به رغم استقرار در مرکز انرژی و نفت کشور وبا گذشت بیش از 60 سال، تا سال گذشته رشته‌ های نفتی نداشت، خاطر نشان کرد: سال گذشته کلنگ احداث چهار پروژه مهم دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی، علوم زمین، مرکز تحقیقات حفاری و مرکز شیمی و پتروشیمی به زمین زده شد.

 

 

وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه ها از سوی وزارت نفت، اضافه کرد: همچنین امسال با راه‌ اندازی دو رشته مهندسی شیمی کارشناسی و مهندسی نفت گرایش حفاری کارشناسی ارشد، فاصله خود را با صنعت نفت کشور کم کردیم.

 

 

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه  به انعقاد قرارداد پژوهشی پنج دانشگاه با حضور وزرای نفت و علوم در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: همزمان با چهار دانشگاه دیگر کشور با انعقاد قرارداد مطالعات ژئوشیمی سطحی و زیرسطحی دشت آبادان رسما وارد فعالیت‌ های تحقیقاتی پژوه‌های کلان ملی وزارت نفت شدیم.

 

 

وی از انعقاد قرارداد ساخت پمپ های درون چاهی با وزارت نفت خبر داد و اذعان داشت: این پمپ های درون چاهی اخیرا رونمایی شد که مورد رضایت وزارت علوم و نفت قرار  گرفت.

 

 

خواجه همچنین به تصویب برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه شهید چمران اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه در 28 بهمن امسال به تصویب هیات امنا رسید که در راستای آن، ارتقای کیفی دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه‌ ها، جذب هیات علمی، راه‌ اندازی رشته ‌های جدید، راه ‌اندازی مراکز تحقیقاتی با کمک سازمان‌ها و صنایع، تکمیل و تجهیز دانشکده‌ ها، گسترش ارتباط با صنعت، پذیرش دانشجوی خارجی و ... مورد تاکید قرار گرفت.

 

 

وی از احداث بیش از 70 هزار مترمربع فضای دانشگاهی و فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: دانشکده نفت ، مرکز تحقیقات حفاری، مرکز تحقیقات پتروشیمی، مرکز خلاقیت و نوآوری، دانشکده علوم زمین ، دانشکده عمران و معماری، دانشکده هنر شوشتر، دانشکده علوم ورزشی و دانشکده علوم آب از مهمترین  پروژه‌ های عمرانی در دست احداث است.

 

 

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: این دانشگاه برای اولین بار در سال 96 موفق شد که دو مجله علمی خود را در نمایه بین‌المللی اسکوپوس نمایه کند. رشد قراردادهای تحقیقاتی دانشگاه با سازمان‌ها و صنایع حدود 800 درصد، رشد مقالات ISI نیز 20 درصد و رشد مقالات ISC هم 19درصد بوده است.

 

 

وی به فعالیت های پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: رونمایی از پمپ‌های درون چاهی و عقد قرارداد مطالعاتی اخیر با وزارت نفت، راه‌ اندازی دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌ پردازی با نفت، اعزام بیش از 50 دانشجو برای فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت به دانشگاه‌های دنیا، قرارگیری دانشگاه در لیست دانشگاه‌های پر استناد دنیا برای اولین بار، پیشنهاد تاسیس 12 قطب علمی در دانشگاه و چاپ 22 عنوان كتاب جدید از مهمترین فعالیت ‌ها در زمینه پژوهش دانشگاه هستند.

 

 

خواجه با اشاره به مشكلاتی كه در مجتمع خوابگاهی دخترانه دانشگاه رخ داد، اظهار کرد: در راستای نوسازی سیستم مركزی و تجهیز سه بلوك به كولر اسپیلیت حدود 12 میلیارد تومان هزینه شد و برای بازسازی و تامین دیگر تجهیزات به 10 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

 

 

رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود بر توسعه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه، تاکید کردو بیان داشت: ما عضو اتحادیه بین المللی ‌سازی دانشگاه‌ ها هستیم که پنج دانشگاه ایرانی و سه دانشگاه خارجی عضو آن هستند و جلسات آن به طور مرتب برگزار می‌شود و با بیش از 10 دانشگاه اروپایی تفاهمنامه داریم.

 

کد خبر 695974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha