حضرت زهرا (س) نقطه وصل امامت و نبوت در جامعه است

خبرگزاری شبستان:رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حضرت زهرا(س) حلقه وصل امامت و نبوت است و محوری است که بر اساس آن اهل بیت شکل گرفته و طهارت به جامعه منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درهمایش بزرگ زن پرروش دهنده جامعه پاک که امروزیکشنبه (21 اسفند ) در سالن همایش مرکز حوزه علیمه خواهران برگزار شد گفت: جایگاه حضرت زهرا(س) در ساختن جامعه اسلامی بسیار جایگاه مهمی است و دررابطه با خصوصیات معنوی حضرت زهرا سخنان زیادی گفته شده اما آنچه گفته شده است بسیار کمتر ازچیزی است که مقام حضرت زهرا سلام الله می باشد.

 

وی افزود: دستیبابی به مقام حضرت زهرا (س) چنان ارزشمند است که فهم و سواد ما از آن عاجز می باشد.

 

 رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: جایگاه حضرت زهرا (س) در ساختار جامعه اسلامی بسیار مهم است چرا که ارسال رسول و بعثت پیامبر صلی الله ایجاد یک جامعه برتر است.

 

آیت الله اراکی اظهارداشت: جامعه برتر جامعه‌ای است امن که سبب پیدایش یک جامعه صالحه و واحده شده  و باعث شخصیت اجتماعی کلان  شود و باید بدانیم که  امام راس این جامعه برتراست و همه افراد جامعه اعضای چنین جامعه ای هستند.

 

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یاد آور شد: در جامعه واحد و صالحه همه چیز مانند یک بدن است دل او، فکر او وفعل وفکر او عین تقواست و باعث تشکیل یک جامعه می شود و این جامعه همان جامعهای است که انبیاء امدند تا آن را شکل دهند .

 

وی خاطر نشان ساخت: جامعه ای که تک تک افراد آن تجسمی از امام جامعه هستند و انسان صغیر جلوه ای از انسان کبیر است و ساختن چنین جامعه‌ای راهکار دارد که خداوند راهکار این تکلیف را ایجاد کرده و برای آن ساز و کاربه وجود آورده که این جامعه کلان شکل خواهد گرفت.

 

آیت الله اراکی افزود: راهکارهایی که خداوند متعال گزینش می کند این است که انسانهای برتر آغاز گر این جهت گیری به سوی جامع برتر باشند که در یک مرحله به صورت فردی و در مرحله بعد گزینش خانوادگی می شود .

 

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: در آفرینش گزینش به خاندان پیامبر رسیده است امامت ورهبری جامعه الهی در زریه حضرت اسماعیل توسط پیامبر اکرم (ص) ادامه خواهد یافت چرا که این گزینش اهل بیتی و خانوادگی بوده و تا روز قیامت ادامه دارد.

 

وی با اشاره به دومین راهکار خداوند در امامت جامعه برتر گفت: در مرجله دوم گزینش بر مبنای تطهیر انجام می شود و اهل بیت (س) مجموعه برگزیده خداوند هستند که پاک شده هستند و این پاک شدن مجموعه رهبری و محدود به یک زماان و خانواده نست بلکه متعلق به همه جامعه پاک است.

 

آیت الله اراکی بیان داشت: تطهیر این خانواده به همه جامعه ها سرایت کرده و جایگاه آن اجتماعی است و فرقش با دیگر اجتماع ها این است که مجموعه‌ای آن آل محمد(ص) است که باعث رفع فقر جامعه و ایجاد رفاه اجتماعی در جامعه می‌شود.

 

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این تطهیری که صورت گرفته نشانش از خانه فاطمه زهرا (س) است و از این چشمه چنان شراب طهارت و پاکی می جوشد که همه را می شوید و پاک می کند .

 

وی گفت: حضرت زهرا(س) نقطه بیت پیامبر و حلقه وصل امامت و نبوت است حضرت صدیقه زهرا(س) محور و اساس این خانه است که تطهیر درآن صورت می‌گیرد.

 

آیت الله اراکی گفت: فاطمه زهرا (س) محوری است که بر اساس آن اهل بیت شکل گرفته و طهارت را به جامعه منتقل می کند.

 

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نقش محوری حضرت زهرا(س) نشان دهنده جایگاه ایشان است که چشمه جوشان امامت و ولایت از خانه فاطمه زهرا(س) جوشیده است..

 

 

کد خبر 695438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha