«اسناد تاريخ دانشگاه تهران» از سوي خانه كتاب منتشر شد

خبرگزاری شبستان:کتاب «اسناد تاریخ دانشگاه تهران؛ موجود در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه» به تازگی از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومي موسسه خانه كتاب؛ كتاب «اسناد تاريخ دانشگاه تهران؛ موجود در كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه» به كوشش سوسن اصيلي از سوي موسسه خانه كتاب در پيشخوان كتابفروشي ها قرار گرفت.

كتاب «اسناد تاريخ دانشگاه تهران؛ موجود در كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه» گزيده اي از اسناد دانشگاه تهران، موجود در كتابخانه مركزي و مركز اسناد است. اين مجموعه شامل ۳۱۳ عنوان سند است كه بخش اصلي آن از اسناد آرشيوي منتقل شده به كتابخانه مركزي انتخاب شده است.

اين كتاب به هشت بخش تقسيم شده است و هر بخش نيز داراي چندين قسمت است. شيوه ارائه اسناد در هر قسمت بر اساس ترتيب تاريخي است به استثناي اساسنامه ها كه به ترتيب حروف الفبا تنظيم شده است.

رسول جعفريان؛ رئيس كتابخانه مركزي دانشگاه تهران در سرسخن اين كتاب آورده است:« متاسفانه درباره تاريخ دانشگاه تهران، به جز خاطرات پراكنده و اطلاعات جسته گريخته اي كه در سالنامه ها يا مقالات آمده، كاري در خور صورت نگرفته يا اگر گرفته انتشار نيافته است، كاري كه بايد انجام شود. بخشي از اين كار، گردآوري و انتشار اسناد  تاريخ دانشگاه تهران شامل همه منابع و مداركي است كه مي توان در جهت روشن كردن تاريخ دانشگاه و نيز سياست هاي آموزشي و اداري آن مفيد باشد. اين اثر حاوي تتبعي گسترده در منابع و مدارك، در جهت گردآوري اسنادي است كه كمك زيادي براي شناخت روند رو به رشد دانشگاه تهران به عنوان مهمترين نهاد آموزشي علوم نوين خواهد كرد...».

سوسن اصيلي در پيشگفتار اين كتاب نوشته است: «كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه تهران به عنوان  مهمترين آرشيو و تنها مركز نگهداري اسناد در راستاي اين وظيفه مهم خود از مدتي پيش طرح گردآوري و طبقه بندي كليه اسناد آرشيوي دانشگاه را مورد بررسي قرار داده است. اين مركز در نظر دارد اسنادي را كه در واحد هاي مختلف دانشگاه نگهداري مي شوند در يك جا گردآوري كرده، پس از طبقه بندي علمي چونان ساير منابع پژوهشي كتابخانه در اختيار محققان قرار دهد».

كتاب «اسناد تاريخ دانشگاه تهران؛ موجود در كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه» به كوشش سوسن اصيلي در ۶۰۸ صفحه به شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قيمت ۴۰ هزار تومان از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شده است.

کد خبر 695386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha