بانوان، ۵۰ درصد از جمعیت اعضای کانون‌های مساجد هستند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: حدود ۵۰ درصد از جمعیت اعضای این کانون‌ها، بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مرتضی طاهریان در نشست‌ هم‌اندیشی برگزیدگان خواهر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد شهر تهران که امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، موضوع خانواده با محوریت مادران را جزو اولویت‌های این ستاد در افق 1414 دانست و گفت: بر اساس آمارهای رسمی، خواهران حدود 50 درصد از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به توصیف مقام معظم رهبری از جایگاه و نقش ارزنده بانوان در تربیت فرزندان، افزود: مقام معظم رهبری وجود بانوان متدین، انقلابی و پرتلاش را جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کردند.

 

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نگران‌کننده میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند اهالی مسجد، بسیار کمتر از دیگران دچار انحراف و خطا می‌شوند، بنابراین ما باید زمینه گسترش حضور گروه‌های گوناگون مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را در مساجد فراهم کنیم.

 

طاهریان در پایان گفت: هر چقدر مساجد فعال‌تر باشند، نقش آن‌ها در مدیریت صحیح محلات و به تبع آن، کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر می‌شود.

 

 

 

کد خبر 695361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha