۸۵ بقعه شاخص استان میزبان مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: جانشین سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۸۵ بقعه شاخص استان مرکزی میزبان مسافران نورزی در سال جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام حسین دلاوری، جانشین سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی (21 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص طرح نوروزی آرامش بهاری در جمع خبرنگاران گفت: طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال متوالی است که در بقاع متبرکه برگزار می شود و استقبال گسترده زائران، مجاوران و مسافران نوروزی سبب اجرای این طرح در شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز در همه بقاع متبرکه برنامه های مختلفی برگزار می شود، افزود: طرح آرامش بهاری از تاریخ 25 اسفند ماه امسال آغاز و تا 15 فروردین 97 ادامه دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال 85 بقعه شاخص استان در چهار سطح بقاع ویژه، سطح 1، سطح دو و سطح سه برنامه های مختلفی برگزار می کند، خاطر نشان کرد: برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء، برپایی خیمه های معرفت در چهارغرفه با حضور سه مبلغ اعزامی در کنار دو مبلغ بومی و ارایه مشاوره کودک، خانواده، روانشناسی، مذهبی و فرهنگی از برنامه های بقاع ویژه است.

 

وی با بیان اینکه برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی و کتاب، اجرای برنامه  مختلف همچون قرائت قرآن، دعای تحویل سال، آل یاسین، صلوات خاصه امام رضا (ع)، دعای توسل، زیارت عاشور و ویژه برنامه تحویل سال در بقاع متبرکه به ویژه بقاع شاخص برگزار می شود، ادامه داد: در طی سال های برگزاری طرح آرامش بهاری شاهد حضور و استقبال گسترده مردم به ویژه در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه بودیم که همین اشتیاق و میل مردم به حضور در جوار بارگاه امامزادگان یکی از ضروریات برگزاری طرح آرامش بهاری است.

 

جانشین سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این برنامه ها و اجرای فعالیت های فرهنگی در جوار بارگاه امامزادگان سبب تحقق این امر می شود.

 

وی همچنین از توزیع 10 هزار محصول فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان نیز خبر داد و گفت: این اقلام فرهنگی با هزینه ای بالغ بر 30 میلیون تومان از محل خیرین و نیکوکاران و خود بقاع تهیه شده است.

 

حجت الاسلام دلاوری همچنین با اشاره به وجود مزار شهدای گمنام در جوار بارگاه امامزادگان گفت: شهدا به عنوان سفیران آرامش و امنیت جامعه هستند که جان خود را در راه دفاع از مملکت وقف کرده اند که در این راستا گلباران و عطر افشانی مزار شهدا نیز در این ایام در دستور کار است.

 

 

کد خبر 695342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha