ایجاد ۷۷ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سراسر کشور هزار و ۳۷۵ پایگاه ثابت و سیار حضور دارد، گفت:همزمان با نوروز ۹۷ در خراسان رضوی ۷۷ پایگاه امداونجات ثابت و سیار ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی امروز(۲۱اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح هلال بهشت را همه ساله در ایام نوروز داریم که فعالیت های خراسان رضوی به عنوان استان پذیرنده زائران امام رضا(ع)، گفت:۲۲ شعبه هلال احمر و یک نمایندگی در سراسر استان انجام وظیفه می کنند همچنین اعضای هلال احمر هم در محورهای مختلف ارائه خدمت انجام می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۳ قوانین هلال احمر اولین موضوع امدادو نجات است و در این راستا در سراسر کشور هزار و ۳۷۵ پایگاه ثابت و سیار با حضور روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ امدادگر انجام وظیفه می کنند، اظهارداشت:پیش بینی می شود امسال ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از روش های مختلف وارد مشهد شوند و بر همین اساس طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده انجام خواهد شد.

 

احمدی با بیان اینکه در نوروز ۲۵ پایگاه ثابت بین شهری، ۱۹ پایگاه موقت، ۴۶ پایگاه جوانان و۲ پایگاه کوهستانی ایجاد کرده ایم، ادامه داد:یکدستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد mi۱۱۷، در راههای مواصلاتی مستقر می وشند همچنین در تلاش هستیم یک بالگرد ۴۱۲ هم به ناوگان هوایی برای خدمت رسانی بهتر اضافه نماییم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ایام نوروز به طور روزانه۲۰ نجات گر، دستگاه ۴۵ آمبولانس،۲۳ خودروی نجات، ۳۴ خودروی کمک دار، ۲ خودروی ارتباط سیار و ۸۸ نفر از پرسنل در پایگاههای امداد و نجات جاده ای حضور دارند، گفت:گروه پروازی ۵ نفره به همراه ۲ امدادگر ارائه خدمت خواهند کرد.

 

وی افزود: در برنامه تحویل سال نو و مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب که در آن اهداف نظام در طی سال تبیین می شود ۳۰۰ نفر از امدادگران هلال احمر خراسان رضوی با همکاری اماکن متبرکه آستان قدس مستقر می وشند که ۲۰۰ نفر در رواق ها و صحن ها حضور دارند و ۱۰۰ نفر هم در قالب ۵۰ تیم دونفره زائران و مجاوران را راهنمایی می کنند همچنین یکدستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه آمبولانس نیز حضور خواهند داشت.

 

احمدی با بیان اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در هجدهمین سال قرار دارد و امسال با شعار تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردنی توسط اعضای جوانان هلال احمر انجام می شود، ادامه داد:تعداد ۱۴ پست ۱۲ ساعته،۱۰ پست ۲۴ ساعته و حضور ۷ تیم سحاب در این طرح حضور خواهند داشت که در مجموع هزارو ۷۳۶ نفر از اعضای جوان در سراسر استان در ۱۴ شعبه خدمت رسانی می کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی ما ایمنی و فرهنگ سازی سفر و کاهش تصادفات است، اظهارداشت:در چهارشنبه آخر سال که همیشه تبدیل به رفتارهای پرخطر می شود طرح مروجین سلامت توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر در سراسر کشور از ۱۹ الی ۲۲ اسفند با هدف ارتقای آگاهی و دانش عمومی شهروندان در جهت اطلاع از عواقب استفاده از مواد محترقه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح نیابت داوطلبین جمعیت هلال احمر با حضور در منازل افراد سالمند، پدران و مادران شهدا به آنها خدمت می کنند، ادامه داد:مجلس برای توسعه امداونجات هوایی در سا ل ۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان را به تصویب رسانده که در چند روز آینده سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان را پرداخت خواهد کرد.

 

احمدی گفت: طرح خانواده آماده در مخاطرات(خادم) را در سال گذشته در بین ۲۴ هزار خانواده انجام دادیم و امسال هم این ظرفیت به ۶۴ هزار خانواده رسیده است، در طرح خادم ۱۲ پرسش اصلی در حوزه مخاطرات یک خانواده ایرانی بررسی می شود.

کد خبر 695336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha