تربیت راویان جوان برای انتقال معارف دوران دفاع مقدس/وجود بیش از یکصد راوی فعال در استان کرمان

خبرگزاری شبستان: مسئول انجمن راویان دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به بالارفتن سن راویان دوران دفاع مقدس که بیشتر یادگاران آن دوران هستند؛ گفت: از بین واجدین شرایط، راوی جوان انتخاب کرده و آموزش می دهیم.

سیدمجید هنری، مسئول انجمن راویان دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت ایام اوج اعزام ها به راهیان نور بیان داشت: حدود ۱۵۰ راوی فعال و ۱۰۰ نفر راوی نیمه فعال در استان داریم که دسته دوم مقطعی حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه از ۱۵۰ راوی فعال ۱۲۰ نفر آقایان و مابقی بانوان هستند؛ افزود: سه دسته راوی داریم که شامل مبتدی با کارت قهوه ای، سطح دو با کارت سبز و استاد راوی با کارت آبی می شوند که ۱۸ استادراوی داریم و همگی (به جزء یک نفر) بچه های جنگ و دوران دفاع مقدس هستند.

 

 

هنری ادامه داد: از آنجا که در حال حاضر، بیشتر بچه های زمان جنگ روایتگری می کنند و با توجه به اینکه سن آنها بالا می رود و از این رو در آینده با مشکل مواجه می شویم لذا از بین واجدین شرایط، راوی جوان انتخاب کرده و آموزش می دهیم تا جوانان را جایگزین آنان کنیم.

 

وی در همین رابطه گفت: «علاقه» و «توان صحبت کردن در جمع» دو شرط مهم برای روایتگری است که اگر کسی{با وجود علاقه} توان صحبت در جمع را نداشته باشد نمی توانیم او را جذب کنیم؛ پس از جذب راوی، آموزش ها را در دو سطح تئوری و عملی ارائه می دهیم.

 

این فعال حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: آموزش های تئوری را با حضور اساتید داخل و خارج استان ارائه می دهیم و آموزش میدانی و عملی را هم با اعزام راویان به مناطق عملیاتی اجرا می کنیم و در همین راستا در اسفند ماه جاری این آموزش عملی را به مدت ۸ روز با حضور راویان در تمام آن مناطق انجام دادیم.

 

وی درباره اعزام راوی به کاروان های مختلف هم توضیح داد: سه گروه دانش آموزی، دانشجویی و کاروان های محلات که درخواست راوی دارند از ۳۰ تا ۵۰ راوی به آنان می دهیم و تقریباً هر اتوبوس یک راوی دارد.

 

هنری به سابقه شکل گیری انجمن از حدود ۴-۵ سال پیش هم اشاره و تصریح کرد: فعالیت ما در طول سال است زریا در مناسبت های مختلف مدارس، دانشگاه ها، مساجد، یادواره هیا شهدا و... درخواست راوی دارند.

 

گفتنی است، ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور نامگذاری شده و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا؛ ۱۳ درصد کل شهدای کشور نیز در اسفند ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 695313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha