آمادگی ۱۹۰۰ واحد گردشگری گیلان جهت پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آمادگی ۱۹۰۰ واحد گردشگری گیلان جهت پذیرایی از مسافران نوروزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز (۲۱ اسفند) در ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در استانداری با اشاره به برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد در ایام نوروز اطهار کرد: با اجرای طرح شب های زنده در استان گیلان و برگزاری جشنواره های بومی و محلی و نمایشگاه های مختلف فضای شادی را در ایام نوروز تدارک دیده ایم.


وی با اشاره به آماده سازی یک هزار و ۹۰۰ واحد گردشگری در استان اذعان کرد: این تعداد واحد گردشگری با ظرفیت ۲۹ هزار تخت همراه با کمپینگ ها می تواند موجب اقامت ۸۲۸ هزار نفر شب در استان شود.


علیزاده با اشاره به تشکیل تیم های نظارتی در استان در ایام نوروز بیان کرد: ۴۳۲ ناظر در قالب این تیم ها از تاسیسات گردشگری استان بازدید می کنند.


وی از توزیع اقلام تبلیغاتی در ۱۲۹ کیوسک اطلاع رسانی مسافر استان خبر داد و گفت: ۶۶۰ ساعت برنامه تحت عنوان نوروزگاه در سطح استان برنامه ریزی شده است. 

 

استقرار ۴۱اکیپ راهداری در جاده های گیلان
در ادامه محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی گیلان از آغاز پیش فروش بلیط نوروزی از ۱۷ اسفند خبر داد و گفت: ۱۴۱ اکیپ راهداری به استعداد ۴۸۲ نفر با ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین طی ایام نوروز در جاده های سراسر استان و نقاط صعب العبور حضور دارند. 

 

اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی نوروزی در رشت

نصرتی، شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به آماده سازی شهر برای ایام نوروز گفت: المان های نوروزی خریداری و در سطح شهر و میدانی اصلی نصب می شود.

 

وی از اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی نوروزی در رشت خبر داد و گفت: ۴ سفره هفت سین در چهار محور ورودی شهر رشت برپا می شود.

 

کد خبر 695307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha