برپایی نمایشگاه صنایع دستی کانونهای مساجد در حاشیه جشنواره مجسمه های نمکی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: نمایشگاه دستاوردها و صنایع دستی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در حاشیه جشنواره ملی مجسمه های نمکی که فروردین سال آ‌ینده برگزار می شود، برپا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، احمد محبی امروز (21 اسفند) در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و خبرگزاری شبستان با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: کانونهای فرهنگی و هنری ظرفیت خوبی در بدنه مساجد هستند.

 

 

وی بر استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های کانونهای فرهنگی و هنری تاکید کرد و با بیان اینکه امروز کانونهای مساجد جایگاه خود را در استان پیدا کرده اند، افزود: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با بدنه مردم در ارتباط هستند که این مهم ظرفیت بی دلیلی است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شبانه روز 150 هزار نفر با کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در ارتباط هستند، گفت: کانونهای مساجد به دور از سیاست زدگی به فعالیت های خود ادامه می دهند.

 

وی ادامه داد: ساخت مقدس مسجد داری ارزش و جایگاه والایی است که نباید سیاسی کاری در آن انجام شود.

 

محبی با اشاره اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به دلیل فعالیت موثر کانونهای فرهنگی و هنری موفق به کسب رتبه سوم استان در بحث اوقات فراغت شده است، گفت: دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد توانایی کامل برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت استان را دارند.

 

وی به فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری در مناطق دور افتاده و مرزی اشاره کرد و گفت: تصویب اساسنامه ستاد عالی کانونهای مساجد پیامدهای خوبی به دنبال دارد که یکی از این اتفاقات میمون و مبارک در تزریق اعتبارات و تجهیزات خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در چشم انداز تدوین شده این نهاد که سال آینده میزان عملیاتی شدن اهداف آن بررسی می شود، چشم انداز ترسیم شده برای کانونهای مساجد عملیاتی شده است.

 

وی تاکید کرد: نمایشگاه دستاوردها و صنایع دستی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در حاشیه جشنواره ملی مجسمه های نمکی که فروردین سال آینده در محل تالاب کجی نمکزار برگزار می شود، برپا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: علی رغم کمبود اعتبارات در سال جاری، اما تمامی اهداف و برنامه های این نهاد در طول سال به ویژه در ایام اوقات فراغت،‌دهه کرامت،‌ دهه فجر و ۱۸ اسفند عملیاتی شده است.

 

وی با تقدیر از حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان و برنامه های این نهاد گفت: تلاش بر بهره مندی از ظرفیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و تعامل موثر و متقابل است.

 

حجت الاسلام سبزه کار از رشد ۳۲ درصدی اعتبارات ستادعالی کانونهای مساجد کشور در سال آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تصویب اساسنامه ستادعالی کانونهای فرهنگی هنری افقی جدید در پیش روی کانونهای فرهنگی هنری گشوده شود.

 

وی گفت: تلاش می شود با ارتباط گیری با تمامی فرمانداران استان در سال آینده، از اعتبارات استانی برای تقویت هرچه بهتر کانونهای فرهنگی هنری بهره گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 695207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha