تلاش برای شناساندن روز بزرگداشت شهدا/یادواره ها نباید یکنواخت برگزار شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با تأکید بر ضرورت شناساندن روز بزرگداشت شهدا در جامعه، نکاتی درباره برگزاری یادواره های شهدا متذکر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمدرضا حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امشب(12 اسفند) در نشست مشترک شورای دفاع مقدس و شورای ایثار و شهادت در سخنانی با اشاره به درپیش بودن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا جامعه بداند روزی به نام روز بزرگداشت شهدا داریم؛ افزود: در اولین سال 5 درصد مردم و در سالهای بعد 15 درصد و بعد از آن 25 درصد مردم متوجه شدند 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا است.

 

 

وی با افزودن اینکه 226 هزار و 61 شهید در سیستم ما ثبت است؛ تصریح کرد: امروز همه ما سر سفره شهدا نشستیم و باید این تلاش صورت بگیرد.

 

 

سردار سعدی به نظرسنجی انجام شده درباره برگزاری یادواره های شهدا توسط شورای فرهنگ عمومی کشور و در 20 مؤلفه اشاره و بیان کرد: از جمله این مؤلفه ها، حضور مردم در گلزارهای شهدا بود که کرمان رتبه اول را کسب کرد.

 

وی نتیجه این نظرسنجی ها را برگزاری یادواره ها حتی المقدور در روزهای تعطیل و اوقات فراغت، نقش دادن به خانواده های شهدا، عدم برگزاری به صورت دولتی و پرهیز از انحصار یادواره ها در اختیار اقشار خاص به منظور مشارکت حداکثری، استفاده از صاحبنظران در برگزاری یادواره ها برای ایجاد شیوه های نو و رفع یکنواختی یادواره ها و...برشمرد. 

کد خبر 693227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha