نهالستان های ایلام سالانه ظرفیت تولید ۶ میلیون نهال دارند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، گفت: به منظور توسعه جنگلکاری در این استان ظرفیت تولید نهالستان های استان در شهرستان های مختلف به ۶میلیون اصله افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رضا احمدی صبح امروز (۱۲ اسفند) در جریان بازدید خبرنگاران از طرح های نهالکاری شهرستان مهران، اظهار کرد: شرایط توپوگرافی و جفرافیایی استان ایجاب می کند به منظور مقابله با بیابانزایی طرح های توسعه جنگل و مرتع افزایش یابد و این اداره کل نیز در سال های اخیر اهتمام جدی به این امر داشته است.

 

وی، افزود: این اداره کل با توجه به اینکه استان شرایط رشد ۶۵ گونه بومی از نوع درخت و درختچه را دارد در شهرستان های دهگانه نهالستانیی را ایجاد کرده است که ظرفیت آنها هم اکنون به ۶ میلیون اصله رسیده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی ایلام، یادآور شد: افزایش وسعت جنگل های استان به حدود یک میلیون هکتار در دستور کار است تا بتوانیم ۳۶۰ هزار هکتار به ۶۴۰ هزار هکتار کنونی اضافه کنیم.

احمدی، تاکید کرد: خشکسالی های دهه اخیر و همچنین گسترش گرد و غبار لزوم توجه به منابع طبیعی و محیط زیست را افزایش داده و به همین منظور نیز تلاش شده از گسترش بیابان که یکی از پیامدهای این موضوع است جلوگیری شود و در این راستا برای نخستین بار یک هزار هکتار از اراضی بیابانی دهلران با هدف تثبیت خاک در حال مالچ پاشی است.

 

وی، با اشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی، گفت: خوشبختانه اهتمام عموم مردم و مسئولان نسبت به حفاظت از جنگل ها افزایش یافته و مردم خود اصلی ترین حامی این مواهب خدادادی هستند.

 

مدیرکل منابع طبیعی ایلام، افزود: قرار است امسال و در این هفته ۲ میلیون اصله نهال با مشارکت عموم مردم و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در شهرستان های مختلف این استان کاشته شود.

 

احمدی، یکی از مشکلات سالیان اخیر در حوزه منابع طبیعی را گسترش آتش سوزی بویژه در فصول بهار و تابستان عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه در سال جاری شاهد کاهش ۵۶ درصدی وسعت آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع بودیم ولی باید سطح آمادگی ها برای مقابله با این مسئله را بالا ببریم.

کد خبر 693223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha