بیش از یکصد جلد کتاب از نقش استان کرمان در دفاع مقدس، تدوین می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان  گفت: کرمان، تنها استانی است که نقش آن در دوران دفاع مقدس در حال تدوین است که ۱۲۸ عنوان کتاب از نقش دستگاه ها و اقشار مختلف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ پاسدار حاج محمدمهدی ابوالحسنی، امشب(12 اسفند) در نشست مشترک شورای دفاع مقدس و شورای ایثار و شهادت با اشاره به تفاهم نامه میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نشر ارزش های دفاع مقدس و تعدادی از وزارت خانه ها، دستگاه ها، حوزه های علمیه و...اهداف این تفاهم نامه ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایجاد مراکز فرهنگی در استان ها در همین راستا است.

 

 

وی افزود: عمده مباحث این مراکز با رویکرد ایجاد زیرساخت های محتوایی و موزه هایی که از لحاظ فیزیکی در استان ها آماده شده در همین شوراها مطرح می شود.

 

ابوالحسنی با بیان اینکه این مراکز هم اکنون در 10 استان راه اندازی شده و در کرمان نیز راه اندازی می شود؛ گفت: کرمان، تنها استانی است که نقش آن در دوران دفاع مقدس در حال تدوین است که 128 عنوان کتاب از نقش دستگاه ها و اقشار مختلف می شود.

 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه 6هزار و 500 وصیت نامه را جمع آوری کردیم؛ ادامه داد: 96 مکان تدفین شهدای گمنام با 268 شهید در استان وجود دارد.

 

 

این مسئول با افزودن اینکه حمایت و همکاری با ستاد راهیان نور کشور از دیگر مفاد تفاهم نامه مذکور است؛ از استاندار درخواست کرد تا بودجه برای ساخت و ساز حرم شهدای گمنام و تأمین اعتبار برای سفرهای کاروانی راهیان نور پیگیری شود.

 

کد خبر 693221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha