روند نرخ جمعیت باید معقولانه و متناسب با امکانات کشور باشد

خبرگزاری شبستان:استاندار ایلام گفت: روند نرخ افزایش جمعیت در کشور باید معقولانه و متناسب با امکانات و قابلیتهای هر منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی ظهر امروز (12اسفند) در نشست شورای راهبردی جمعیت و سالمندان استان ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلات کشورمان در سالیان گذشته این بود که نرخ رشد جمعیت بر پایه برنامه ریزی های کارشناسی نبوده و در برخی سال ها و به ویژه ابتدای انقلاب به شکل قابل توجهی شاهد تولد فرزندان جدید بودیم که نرخ رشد جمعیت را حتی تا حدود 4 درصد رساند.

 

وی ادامه داد: بروز این مسئله باعث شد که با رسیدن این افراد در دهه های 80 و 90 شاهد حجم بسیار زیاد جوانان جویای کار باشیم در حالیکه زمینه برای اشتغال آنان فراهم نبود و امروز به یکی

از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان برای فراهم کردن شغل برای آنان تبدیل شود.
استاندار ایلام لزوم فعالیت های کارشناسی و تحقیقاتی برای متناسب کردن میزان زاد و ولد با امکانات و شرایط کشور را خواستار شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از روحیه احترام به بزرگان و به ویژه پدر و مادرها در میان مردم استان ایلام تاکید کرد: در حالیکه در برخی مناطق شاهد افزایش پدیده مضموم سپردن سالمندان به مراکز نگهداری افراد سالخورده هستیم ولی با توجه به روحیه عاطفی که در میان مردم این استان حاکم هست این پدیده رواج پیدا نکرده است.

وی وجود بزرگان را سرمایه ای ارزشمند برای هر خانواده ای دانست و بر لزوم بهره مندی نسل جوان از تجربیات آنان تاکید کرد و گفت: این مسئله در خصوص مدیران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد به طوری که از تجربیات مدیران سابق به بهترین شکل ممکن بهره بگیرند.

کد خبر 693215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha