اقبال مردم به حفظ قرآن کریم نیازمند کار ملی و رسانه‌ای عمیق و گسترده است

خبرگزاری شبستان: رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اقبال مردم به حفظ قرآن کریم نیازمند کار ملی و رسانه‌ای عمیق و گسترده است، که باید ضرورت و اهیمت حفظ و جایگاه آن در دنیا و آخرت برای آنها تفهم شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی، قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امروز در برنامه رادیویی «افق» که از شبکه رادیویی قرآن پخش شد، درباره ابلاغ اجرایی دستگاه‌های اجرایی برای طرح ملی حفظ ده میلیون حافظ، گفت: در حقیقت ما دو ابلاغیه داریم یکی وظایف ملی دستگاه‌ها نسبت به اجرایی کردن سند ملی طرح قرآنی کشور که با جلسات فشرده و اهتمام دستگاه‌های مختلف راهبردها، اقدامات ملی، وظایف دستگاه‌ها متولی و همکار و تفاهم آنها مشخص شد.

 

وی افزود: امروز با ابلاغ این سند دیگر کسی نسبت به وظیفه خود درباره حفظ مشکلی نخواهد داشت، در این ابلاغیه حتی حدود کمی اقدام هر دستگاه نیز مشخص شده است.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی درباره ناظران بر این طرح، عنوان کرد: یک نظارت با عوامل خود دستگاه اجرایی ستاد، یک نظارت با کمیسیون آموزش عمومی، کمیسیون تبلیغ و ترویج و کمیسیون آموزش عالی است هر کدام در این زمینه وظایفی دارند، نظارت راهبردی کلان هم بر عهده خود دبیرخانه است. 


قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، درباره طرح سال آینده شورا در همکاری با شبکه قرآن و معارف صدا و سیما، بیان داشت: طبق همان گونه که مستحضر هستید طبق سنوات گذشته سالانه یک جزء از 5 جزء آخر قرآن کریم حفظ  می‌شود شورای راهبری 1441 برای سال آینده طرحی را مقرر کرده که حفظ جزء 30 قرآن کریم به عنوان راهبرد اصلی مطرح شود، که برنامه 1452 تلاش کند در 6 ماه اول سال آن را پوشش دهد لذا تمام شبکه‌های رادیویی و تلوزیونی آن را تدوین و تبین می‌کنند.


وی افزود: برنامه دیگر اینکه در تابستان که مقطع برگزاری 1452 است جزء 30 برای حفظ و قرائت مورد تشویق و ترغیب قرار می‌گیرد، که ان شاالله سه و نیم میلیون حافظ جزء 30 مسلط به مفاهیم و معانی را که ابلاغ شده داشته باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پاسخ به این سوال مجری که آیا منظور از ده میلیون حافظ کل یا اجزاء قرآن کریم است، گفت: آنچه از مجموعه فرمایش رهبر معظم انقلاب برداشت داریم این است که منظور حافظ کل اجمالی است که نسبی به ترجمه آگاه باشد.


قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، درباره اینکه در بین اعضا و ستاد راهبردی شورا جای مردم خالی است، گفت: در هیمن ستاد راهبردی دستگاه آستان قدس و حوزه علمیه مردمی حساب می‌شوند و همه اتحادیه‌های قرآنی مردمی هم حضور دارند که از اعضای مهم شورا هستند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: تقسیم وظایف یک طرف اما اقبال مردم به سمت حفظ نیازمند کار ملی و رسانه‌ای عمیق و گسترده است، اگر ما بتوانیم ضرورت و  اهیمت حفظ و جایگاه آن در دنیا و آخرت برای مردم تفهم کنیم قصه حفظ زودتر از 1414 تمام می‌شود لازم است که همه دستگاه‌ها ظرفیت خود فراهم کنند که مساله مفاهیم، حفظ؛ معارف و تدبر قرآن کریم فراهم شود.

کد خبر 693211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha