موضوع دفاعی ایران ربطی به کشورهای خارجی ندارد

خبرگزاری شبستان: مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی در رابطه با اینکه چه نوع وسیله دفاعی داشته باشد به کسی اجازه دخالت در امور دفاعی نمی‌دهد؛ آمادگی دفاعی جزو حقوق اولیه هر ملتی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در دیدار با تاکه آ موری، معاون وزیر امور خارجه ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: ملاقات بسیار ارزشمند و در عین حال صریح و سازنده با معاون وزیر خارجه ژاپن داشتیم. روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور روابط قابل قبولی است و این گفتگوها علاوه بر روابط دوجانبه در موضوعات همکاری منطقه ای بین المللی مورد بحث قرار گرفت.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ژاپن علاقه مند است در منطقه ما مسایل تنش زا کاهش یابد و در عین حال نسبت به شبه جزیره کره بسیار حساس است. بنده به سهم خود از اینکه مسایل میان ژاپن و کره صلح آمیز حل شود و آمریکا دخالتی نکند، طرفداری کردم.

 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل ادامه داد: ژاپن از نقش ایران در ایجاد صلح در منطقه قدردانی کرد.

 

در ادامه این دیدار، ولایتی در پاسخ به سفر لودرین وزیر خارجه فرانسه به ایران و مواضع ایران گفت: مواضع ایران را دولت و مسئولان اجرایی و همچنین وزیر خارجه اعلام می کنند.

 

وی در مورد موضوع دفاعی ایران گفت: موضوع دفاعی ما ربطی به کشورهای خارجی ندارد که به ما بگویند چه نوع موشکی داشته باشیم، مگر ما به فرانسه می گوییم که چگونه از خود دفاع کند. ایران کشور مستقلی است و می تواند از خود دفاع کند.

 

ولایتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در مقابل تسلیح کشورهای منطقه و جهان بی تفاوت باشد در حالی که ایران مهمترین کشور منطقه با حدود 80 میلیون جمعیت و 8 هزار کیلومتر مرز است.

 

وی خاطرنشان کرد: آمادگی دفاعی جزو حقوق اولیه هر ملتی است و هیچ کشوری نمی تواند برای ما یا کشورهای دیگر تعیین تکلیف کند. فرانسه هم بی جهت ادعایی نکند که از عهده آن برنمی آید.

 

ولایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در رابطه با اینکه چه نوع وسیله دفاعی داشته باشد به کسی اجازه نمی دهد که در این امور دخالت کند. اگر سفر لودرین برای تحکیم روابط است بهتر است از موضع گیری منفی خودداری کند.

فرزانه تهجا

کد خبر 693201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha