به دنبال رایزنی با ایران برای همکاری در حوزه‌‌های اقتصادی و فنی هستیم

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر خارجه ژاپن با تاکید بر توسعه و رشد روابط میان ایران و ژاپن گفت: در سفر به تهران به دنبال رایزنی با ایران برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه اقتصادی و فنی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در دیدار با تاکه آ موری، معاون وزیر خارجه ژاپن ضمن خوشامدگویی به این مقام مسئول وزارت خارجه ژاپن و هیئت همراه گفت: امید است این سفر، سفری سازنده و ارزشمند همراه با دستاوردهای مطلوب در جهت توسعه همکاری های دو طرف باشد.

 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل با اشاره به روابط ایران و ژاپن و ارزیابی مثبت از این روابط گفت: ایران و ژاپن دارای پیشینه طولانی در روابط و برخوردار از تاریخی کهن هستند و جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه و رشد روابط با ژاپن است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمادگی گسترش روابط با ژاپن در زمینه های مختلف وجود دارد و ایران از این امر استقبال می کند.

 

ولایتی با اشاره به دیدارهای گذشته خود با شینزو آبه، وزیر خارجه ژاپن و دیگر مقامات این کشور گفت: می دانید که مردم ایران خاطرات خوبی از ملت ژاپن دارند و ژاپن کشوری مهم برای ایران است، از این جهت دارای جایگاهی مهم و معتبر در برقراری روابط با ایران است.

 

در ادامه این دیدار، تاکه آ موری، معاون وزیر خارجه ژاپن از زمینه‌سازی این سفر تشکر کرد و آمادگی کشورش برای برقراری و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

 

این مقام وزارت خارجه ژاپن در این دیدار بر توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد و گفت: در سفر به تهران به دنبال رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح همکاری ها در حوزه اقتصادی و فنی هستیم.

فرزانه تهجا

کد خبر 693199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha