بهره برداری از ۷۹ پروژه بهداشتی در هفته سلامت /همدان آمادگی راه اندازی مجمع سلامت محلات را دارد

خبرگزاری شبستان:استاندار همدان اظهار کرد: از مجموع ۲۹۰ پروژه بهداشتی در سطح استان همدان ۷۹ پروژه نیز در هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان امروز (12 اسفند) جاری در نخستین مجمع استانی سلامت همدان گفت: دولت تدبیر و امید در طرح تحول نظام سلامت در استان همدان اقدامات خوبی انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه برای استان تخصیص دادند، افزود: همچنین900 تخت بیمارستانی از سوی نظام سلامت به بیمارستان‌ها اضافه شده است.

 

وی تصریح کرد: تنها 25 درصد از سلامت به عهده حوزه بهداشت و درمان و علوم پزشکی است و این در حالیست که سایر مسئولین باید در حوزه سلامت روانی نیز ورود کرده و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

 

استاندار همدان با بیان اینکه باید خودمراقبتی را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: هزینه درمان یک بیماری 10 برابر هزینه پیشگیری است، پس باید به سلامت فردی توجه ویژه شود.

 

نیکبخت ابراز داشت: همدان آمادگی راه‌اندازی مجمع سلامت محلات را دارد و قطعاً چنین مراکزی شکل خواهد گرفت .

 

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید برنامه هفتگی آموزش سلامت را در دستور کار قرار دهد، بیان داشت: همچنین باید از سنین کودکی در رده‌های مختلف آموزش سلامت داده شود.

 

وی با بیان اینکه از 290 پروژه بهداشتی در سطح استان همدان بیش از170 پروژه بهره‌برداری شد، گفت: از این تعداد 79 پروژه نیز در هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 693192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha