سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش برگشت پذیر است

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی گفت: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش برگشت پذیر است به طوری که باید فروش محصول تولیدی آموزش و پرورش به بقیه دستگاه ها به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی امروز شنبه (12 اسفند) در آئین افتتاحیه دبیرستان پسرانه 9 کلاسه «دانش» اظهارداشت: سال 1400 پایان مدارس دونوبته در خراسان شمالی است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد و گسترش فضاهای آموزشی جدید از سیاست های اصلی دولت است و این هدف در حال پیگیریست، افزود: به دلیل قدمت بالای 50 سال مدارس در شهرهای تاریخی بجنورد، اسفراین و شیروان باید اعتباراتی علاوه بر نوسازی و بازسازی مدارس در این شهرستان ها  صرف تخریب فضاهای آموزشی قدیمی شود و بیشترین اعتبارات هزینه شده در بخش جایگزینی فضاهای جدید است.

 

صالحی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تخصیص اعتبارات دولت در حوزه ارتقای آموزش و فضاهای آموزشی، امروزه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

 

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با اعلام آمادگی اداره کل منابع طبیعی مشکل زمین برای ایجاد فضای آموزشی جدید در روستاها وجود ندارد و در شهرها نیز باید دستگاه های مربوطه مانند شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم اعتبارات لازم را تخصیص دهیم.

 

گفتنی است؛ دبیرستان پسرانه 9 کلاسه دانش بجنورد با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 500 میلیون ریال با زیربنای هزارمتر مربع از محل اعتبارات سفر رهبری ساخته و به بهره برداری رسید.

 

 

کد خبر 693184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha