برگزاری آزمون پذیرش مؤسسه عالی فقه وعلوم اسلامی/ راه اندازی  ۱۵ رشته تحصصی فقه در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی قم

خبرگزاری شبستان: مسؤول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت:‌ زمان ثبت نام آزمون درمؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی از ۱۵ اسفند ماه آغاز وتا ۲۸ فروردین ماه ۹۷ ادامه داردومتقاضیان می توانندپس از ثبت نام درتاریخ ۳۱ فروردین سال آینده در ای آزمون شرکت کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان پیش از ظهر امروز(۱۲ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت تأسیس مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: مؤسسه عالی فقه وعلوم اسلامی به امر رهبر معظم انقلاب با هدف تربیت فقیهان متخصص در حوزه‌های مورد ابتلای جامعه و پاسخگویی به نیازهای فقهی، کمک به تولید علم و پیش بردن مرزهای دینی تاسیس شده است .

 

وی افزود: تحقق این هدف بزرگ مبتنی بر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و همسو با دیدگاه مراجع و بزرگان حوزه از طریق ایجاد تحول در ساز و کارهای آموزشی، پژوهشی و تهذیبی و سوق دادن بر اساس نظریه های نوین سیاسی
،راجتماعی و فرهنگی در چهار چوب نظام  آموزشی حوزه می باشد که آن را دنبال می‌کند.

 

مسؤول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به نقش تعیین‌کننده دانش فقه در هدایت جامعه گفت: اولویت اصلی مؤسسه تقویت دانش فقاهت بر مبنای اجتهاد جواهری است و مؤسسه به دنبال راه‌اندازی رشته‌های فقه تخصصی در عرصه‌های مورد نیاز جامعه و نظام است.

 

وی خاطرنشان کرد: فقه اقتصاد، فقه جزا ، فقه سیاسی ، فقه خانواده و فقه قضا در حوزه‌های علمیه دارای سابقه هستند ولی تاکنون تعداد زیادی از نیازهای فقهی در اخلاق، هنر، مدیریت رسانه راه‌اندازی نشده است ومؤسسه به دنبال این است که رشته های فقه تخصصی را که مورد نیاز  نظام است ایجاد و فقهایی را در عرصه‌های اقتصاد و خانواده تربیت کند تا پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

 

حجت الاسلام همتیان ادامه داد:عرصه‌های فقه به صورت تخصصی در مؤسسه دنبال می‌شود و کسانی که دوره‌های فقهی را گذراندند توانمندی لازم را کسب می‌کنند و در یک رشته خاص متمرکز می‌شوند.

 

مسؤول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به پذیرش سال تحصیلی 98ـ97 گفت: سال آینده سومین سالی است که مؤسسه نسبت به پذیرش طلاب اقدام می  کند و اکنون 22 نفر طلبه در پایه 9 و 10 حوزه به عنوان دوره تمهیدی مشغول تحصیل هستند.

 

وی  افزود: ما باید ۱۰۰ فقیه متخصص در رشته اقتصاد  داشته باشیم  تا بتواند نیاز  اقتصادی جامعه و نظام را پاسخگو باشد.

 

حجت السلام همتیان عنوان کرد: طلاب در دو رشته تخصصی فقه اقتصاد و فقه جزا از سال گذشته پذیرش شدند و در دو رشته جدید فقه خانواده و فقه سیاسی سال آینده برای نخستین بار پذیرش صورت می‌گیرد.

 

مسئول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به توانمندی‌های فارغ التحصیلان گفت: طلاب پس از گذراندن دروس توانمندی استنباط احکام فقهی و مسائل محدثه در حوزه تخصصی خود، توان تحلیل موضوعات جدید و پاسخگویی به مسائل جدید و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با تخصص، قوانین و مقررات را کسب می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: پیش‌بینی شده در سال آینده حدود 15 رشته تخصصی بر اساس توانمندی های طلاب، استنباط احکام فقهی در حوزه تخصصی، توان تحلیل  موضوعات و مسائل فقهی جدید، پژوهش  و تألیف در حوزه  تخصصی، توانایی مشارکت  در تعهد قوانین مورد نیاز اسلامی راه‌اندازی شود .

 

حجت الاسلام همتیان گفت: زمان ثبت نام آزمون ثبت نام در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۲۸ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجع به سامانه ثبت نام به تفکیک مقطع تحصیلی در ۲۹ اسفند ماه سال جاری کارت آزمون را دریافت و در تاریخ ۳۱ فروردین سال آینده (۹۷) در آزمون شرکت کنند.

 

مسئول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ نفر در این مؤسسه مشغول  تحصیل هستند  که ۲۲ نفر در  پایه ۹ و ۱۰ ، ۸نفر در اول درس خارج، ۱۱ نفر رشته فقه و اقتصاد و ۵ نفر در فقه جزا  می باشند .

 

کد خبر 693181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha