۱۱ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد فارس در حوزه قرآنی فعالیت می کنند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: امسال ۱۱ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش در حوزه های مباحث قرآنی مشغول فعالیت شدند که ۶۰۰ نفر حافظ بیشتر از یک جز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس امروز (12 اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته نیکوکاری از 16 اسفند همزمان با سراسر کشور در فارس آغاز می شود، گفت: زنگ نیکوکاری در مدارس فارس نواخته می شود که این مراسم در شیراز ساعت هشت صبح در مدرسه «امیتاز» برگزار می شود.

 

وی با یادآوری این مطلب که سه روز ویژه جشن نیکوکاری در فارس داریم اما تا روزهای پایانی سال آمادگی دریافت کمک های مردمی را خواهیم داشت، اظهار داشت: در روز 17 اسفند پایگاه های ثابت و سیار با همکاری بسیج و مساجد برپا می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه پایگاه های جشن نیکوکاری در روز 18 اسفند ماه در مصلی های نماز جمعه آماده دریافت کمک های مردم هستند، افزود: نزدیک به 25 هزار دانش آموز داریم که 12 هزار و 729 نفر جز ایتام هستند و امیدواریم زمینه مشارکت بیشتر مردم فارس به این عزیزان فراهم شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال علاوه بر این سه روز جشن نیکوکاری، روزهای دیگری در قالب جشنواره های نیکوکاری در شهرستان ها برگزار می شود، اضافه کرد: تلاش ما ایسنت که ایتام با لباس نو و کمترین دغدغه وارد سال نو شوند.

 

دکتر بذرافشان با اشاره به اینکه تا 11 ماه اول سال جاری 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد کمک های مردم نیک اندیش فارس را شاهد بوده ایم،‌ اظهار داشت: در فعالیت جشن نیکوکاری اقداماتی را انجام داده ایم که مکاتبه با نهادهای اجتماعی برای کمک های مردمی یکی از این فعالیت هاست.

 

وی با یادآوری این مطلب که بیش از 700 هزار پاکت ویژه مدارس و یکصد هزار تا دانشجویی توزیع می شود و از دانش آموز برای دانش آموز و از دانشجوها برای دانشجوها کمک جمع می شود،‌ یادآور شد:‌ 10 هزار پوستر تبلیغاتی توزیع شده و راه اندازی 50 پایگاه ثابت ویژه هست که در جوار آن جشنواره هایی برگزار می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه 293 پایگاه ثابت، 113 پایگاه بسیج و 191 مراکز نیکوکاری کار جشن نیکوکاری را پی می گیرند، افزود: در مجموع 590 پایگاه در فارس راه اندازی می شود.

 

دکتر بذرافشان با تاکید بر اینکه در کمیته امداد فارس 9 هزار و 691 فرصت شغلی با اعتبار یک میلیارد و 740 میلیون ريال ایجاد شده است،‌ تاکید کرد: این مجموعه حمایتی در بحث جهیزیه 2 هزار و 700 مورد جهیزیه توزیع کرده است و در این راستا 12 هزار و 625 مورد وام کارگشایی به ارزش 330 میلیارد ريال هزینه توزیع شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال 11 هزار نفر از فرزندان تحت پوشش در حوزه های مباحث قرآنی مشغول فعالیت شدند که 600 نفر حافظ بیشتر از یک جز است، افزود: اردوی راهیان احمدی و محمدی (ع) در کمیته امداد کشور معرفی شده است و هر ساله 200 نفر از استان های مختلف حضور پیدا می کنند که در تابستان هست اما این اردو در تمام طول سال است.

 

دکتر بذرافشان با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار و 800 نفر از فارس در اردوی راهیان احمدی و محمدی (ع) شرکت کردند که 120 درصد رشد نسبت به سال 95 داشته ایم، اظهار داشت: 200 میلیارد ريال در حوزه درمان پرداخت کردیم و در بیمه تکمیلی 40 میلیارد ريال، تغذیه کودکان زیر 6 سال 35 میلیارد ريال و حق بیمه اجتماعی در 9 ماهه اول سال 125 میلیارد ريال پرداخت شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه در حوزه مسکن بیش از سه هزار و 400 فعالیت شده است، اضافه کرد: برای سال 97، بحث اشتغال، مسکن و ازدواج فرزندان افراد تحت حمایت را در نظر گرفته ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه در مجموع 980 میلیارد ريال در سال گذشته و امسال یک هزار و 160 میلیارد ريال میزان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان فارس بوده که به دست ما رسیده و میزان صدقات سال گذشته 160 میلیارد ريال بوده است، افزود: امسال پیش بینی می شود به 180 میلیارد ريال برسیم که رشد نسبت به سال گذشته 17 درصد بوده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه میزان جمع آوری هدایای جشن نیکوکاری در سال گذشته 140 میلیارد ريال بوده است، اظهار داشت: امسال امیدواریم رقم به میزان 160 میلیارد ريال برسد.

 

وی با اشاره به اینکه خشکسالی ها و مشکلات اجتماعی جامعه روز به روز به آمار فقر افزایش می دهد، افزود: در 11 ماه گذشته 280 میلیارد ريال زکات جمع آوری شده است که 50 میلیارد ريال افزایش نسبت به سال 95 داشتیم که شیراز، مرودشت و کازرون بیشترین میزان زکات را داشتند که در امور ساخت و بهسازی مسکن، درمان، جهیزیه و معیشت استفاده شده است.

 

 

کد خبر 693177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha