رشد صادرات غیر نفتی ایران به عراق

خبرگزاری شبستان: در یازده ماهۀ سال جاری صادرات غیر نفتی ایران به عراق به رقم ۵.۵ میلیارد دلار رسیده است

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، رایزن بازرگانی ایران در عراق اعلام کرده که  در یازده ماهۀ سال جاری صادرات غیر نفتی ایران به عراق به رقم ۵.۵ میلیارد دلار رسیده است.

 

طبق خبر او خوشبختانه تراز تجاری ما با کشور عراق مثبت است.

 

این در حالی است که رئیس کل گمرک ایران میزان صادرات غیرنفتی کشور در 10 ماه امسال را 37 میلیارد دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 1.7 درصدی نشان می دهد.

 

«فرود عسگری» در نشست خبری به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد 10ماه تجارت خارجی کشور گفت: در این مدت حجم تجارت خارجی کشورمان حدود 80 میلیارد دلار بوده است.

 

وی افزود: در این مدت 42 میلیارد و 800 میلیون دلار واردات انجام شده که رشد 21.9 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذاشته داشته است.

 

عسگری افزود: صادرات پتروشیمی با 12 میلیارد و 600 میلیون دلار نخستین کالای صادراتی کشورمان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 13درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش شبستان، از سویی دیگر هم میزان صادرات غیرنفتی ایران به چین در یازده ماهۀ اول سال ۲۰۱۷ رشد چشمگیر ارزشی و وزنی را تجربه کرده است.

 

سید مجتبی موسویان ریزی، مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: میزان صادرات غیر نفتی ایران به چین در یازده ماهۀ اول سال 2017 برابر شش میلیارد و صد میلیون دلار بر آورد شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2016 ، رشد 27درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: تراز تجاری دو کشور با احتساب نفت در یازده‌ ماهۀ سال 2017 بیش از 400میلیون دلار به نفع ایران مثبت شد که بهبود قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال 2016 داشته است.

 

 

کد خبر 693176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha