مراکز ورزشی ویژه معلولان در شهر تهران افزایش می یابد

خبرگزاری شبستان: شهردار تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی قمربنی هاشم(ع) منطقه ۲۰ از لزوم تجهیز و در دسترس بودن دیگر مراکز ورزشی شهر تهران برای جانبازان و معلولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 محمد علی نجفی در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات پارالمپیاد محلات شهر تهران که به میزبانی منطقه 20 در مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد، گفت: وجود مجموعه ی ورزشی مثل مجموعه قمر بنی هاشم(ع) جای خوشحالی دارد که بایستی تعداد این چنین مجموعه هایی در قالب تجهیز دیگر مراکز ورزشی به امکانات ویژه و یا در مرحله بعد احداث مراکز جدید افزایش یابد.

نجفی با اشاره به اینکه امید، مشارکت شهروندی و شکوفایی باید در همه زمینه های شهری محقق شود، افزود: پویایی، نشاط و سلامت از مهمترین ابزارهای تحقق این شعار است که با امر ورزش این مهم عملیاتی می شود.

وی شهرداری را مسئول زیست پذیرکردن شهر تهران برشمرد و گفت: برای تبدیل شهر تهران به شهری با آرامش ونشاط، سال های گذشته اقدامات موثری برای معلولان و غیرمعلولان انجام داده است که امیدواریم با مشورت جامعه توان یابان و کمک شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم این برنامه ها را توسعه بدهیم و زمینه افزایش امکانات فراهم شود.

ورزش در جانبازان و معلولان در مسیر فرهنگ سازی است

نجفی کاهش آسیب های اجتماعی و دوری از روحیه انزوا طلبی در شهر را از دیگر پیامدهای فعالیت های ورزشی دانست و افزود: نقش آفرینی جانبازان و معلولان در ورزش های همگانی بسیار ارزشمند است و این امر در مسیر تبدیل شدن به یک فرهنگ قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به ورزش در اقشار خاص باعث شده شکل جدیدی از زندگی برای آنها رقم بخورد، گفت: جانبازان و معلولان ورزشکار، با وجود داشتن محدودیت های جسمی، موفق به کسب افتخارات ورزشی شده اند که نشان از این دارد که محدودیت جسمی مانعی برای دستیابی به مراتب کمال و رشد و تعالی انسانی نیست.

نجفی ادامه داد: مانع اصلی تکامل در جامعه، محدودیت های اخلاقی و فکری است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه 10 درصد جمعیت هر شهری به اقشار خاص اختصاص می یابد، گفت: حمل و نقل شهری و مراکز خدماتی، رفاهی و آموزشی شهر تهران را بایستی به نحوی آماده کنیم تا جانبازان و معلولان نیز به سهولت از آنها بهره مند شوند.

 

توسعه برنامه های ورزشی ویژه معلولان وجانبازان در سال آتی

ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این مراسم، سلامتی را ارمغان اصلی ورزش برشمرد و گفت: حفظ سلامتی از منظر فردی و اجتماعی در آموزه های دینی نیز مورد تاکید است و در50 حدیث در ارتباط با امر سلامت جسمی، اشاره مستقیم شده است.

شجاع پوریان با اشاره به اینکه در خصوص ورزش های همگانی از سوی شهرداری تلاش های خوبی انجام شده است، گفت: پایه ورزش های همگانی شهر تهران بر محلات است و امروز شاهد هشتمین دوره از این مسابقات هستیم.

وی ورزش را برای معلولان مهم تر برشمرد و افزود: توسعه برنامه های ورزشی ویژه معلولان و جانبازان که ولی نعمتان جامعه هستند، از مهمترین برنامه های مدیریت شهری در سال 97 است تا با شتاب بیشتر این برنامه ها، خدمات رسانی به اقشار خاص افزایش یابد.

بر اساس این گزارش در بخش بانوان، به ترتیب مناطق 12 و 20 صاحب کاپ رتبه اول و دوم و مناطق 15 و 5 به صورت مشترک صاحب کاپ رتبه سوم شدند.

همچنین در بخش آقایان نیز مناطق 7 و 17 به کاپ رتبه های اول و دوم دست یافتند و مناطق 12 و 4 به صورت مشترک رتبه سوم این مسابقات را دریافت کردند.

بازدید شهردار تهران از بخش های مختلف مجموعه فرهنگی ورزشی قمربنی هاشم(ع) و صحبت با جانبازان و معلولان ورزشکار که مشغول استفاده از خدمات این مجموعه ورزشی بودند، از حاشیه های این مراسم بود.

مراسم اختتامیه هشتمین دوره پارالمپیاد محلات شهر تهران با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران، شهرداران مناطق، عضو شورای شهر و رئیس کمیته ورزش، نماینده مجلس، قهرمانان و برگزیدگان مناطق 22 گانه به میزبانی منطقه 20 و در مجموعه فرهنگی ورزشی قمربنی هاشم(ع) همراه با ویژه برنامه های شاد و فرهنگی برگزار شد که با قدردانی از برگزیدگان ورزشی و همچنین دو قهرمان ملی آقایان علی حسینی و روح الله رستمی پایان یافت.

کد خبر 693174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha