معرفی ظرفیت‌های مد اسلامی ایرانی، اصلی ترین مأموریت بخش بین‌الملل جشنواره فجر است

خبرگزاری شبستان:آئین گشایش بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر، صبح روز شنبه 12 اسفندماه 96 با حضور سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس جشنواره، حجت‌الاسلام احمد مازنی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهدی افضلی رئیس مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، جمعی از سفرا و کارداران فرهنگی، مسئولین اتحادیه پوشاک، جمعی از هیئت رئیسه انجمن صنایع پوشاک و نمایندگانی از 10 کشور شرکت کننده در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره  درتالار رودکی برگزار شد.

دراین مراسم، نمایندگانی از کشور ایتالیا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ایراد سخنرانی پرداختند و بر ضرورت توسعه فعالیت های بین المللی و تبادلات فرهنگی در این عرصه تأکید کردند.

درادامه این آئین، کلیپی از سخنرانی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره اهمیت و ضرورت برپایی بخش بین‌الملل در جشنواره مد و لباس فجر پخش شد.

قبادی در این فیلم، معرفی امکانات و ظرفیت‌های مد و لباس اسلامی ایرانی را اصلی ترین مأموریت در بخش بین‌الملل جشنواره برشمرد و گفت: طی ماه‌ها اخیر، حضور طراحان ایرانی در رویدادهای جهانی، این فرصت را فراهم کرد تا بخشی از توان مد و لباس ایرانی در عرصه جهانی ظهور و بروز یابد و امید است مهمانان ما در بخش بین الملل جشنواره فجر نیز بیش از پیش با دستاوردهای هنرمندان ما آشنا شوند.

در پایان این مراسم، حضار از دستاوردهای ارائه شده در بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره مد و لباس فجر در تالار وحدت بازدید کردند.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 693168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha