آماده سازی یک هزار و ۴۴۳ اتاق برای اسکان مسافران نوروزی در همدان

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان، از آماده سازی ۱۶۰ مدرسه در قالب یک هزار و ۴۴۳ اتاق برای اسکان مسافران نوروزی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدبداغی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان امروز (12 اسفند) جاری در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود در نوروز97 قریب به 50 هزار نفر مسافر به اسکان فرهنگیان مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 140 هزار نفر روز در اسکان فرهنگیان پذیرش خواهیم داشت، افزود: ستاد اسکان فرهنگیان در 19 پایگاه در شهرستان ها، ناحیه و منطقه آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

 

وی تصریح کرد: 6 خانه معلم و مرکز آموزشی رفاهی با 95 اتاق به عنوان مراکز اسکان دائمی و هفت اردوگاه و خوابگاه با بیش از 140 اتاق، 160مدرسه با یک هزار و 443 اتاق به عنوان مراکز اسکان موقت در استان فعال می شوند.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: مراکز اسکان دائمی از 25 اسفند ماه جاری و مراکز اسکان موقت از 28 اسفند تا 12 فروردین سال 97 آماده پذیرش از مسافران هستند.

 

بداغی خاطرنشان کرد: 71 اتاق ویژه در مدارس همدان، بهار و گل تپه، یک هزار و 38 اتاق نوع الف ، 239 اتاق نوع ب و 400 اتاق نوع ج به مراجعه کنندگان اعم از فرهنگیان و عموم مردم داده می شود.

 

وی در خصوص رزور اینترنتی مدارس و خانه معلم نیز گفت: متقاضیان می توانند از چهار تا بیست و سوم اسفند در مدارس استان و از پانزدهم تا 28 اسفند ماه جاری در خانه معلم نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

 

وی بیان داشت: 22 مدرسه با 238 اتاق و ظرفیت یک هزار و 190 در رزور اینترنتی وجود دارد که تاکنون 576 نفر در 132 اتاق ثبت نام کردند.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: دامنه ای پذیرش نوروز در استان همدان از استان های آذربایجان شرقی، غربی، مازندران و تهران می باشد.

 

بداغی اظهار کرد: 47 هزار و 94 نفر روز در نوروز 96 پذیرش در اسکان فرهنگیان استان داشته ایم و 300 میلیون تومان از این طریق درآمد حاصل شده است که 25 تا 35 درصد آن صرف تعمیر و تجهیز اسکان می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 10 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس برای اسکان مسافران هزینه شده است، گفت: در نوروز 96 سه میلیارد و 150 ملیون ریال ریال از محل آموزش و پرورش و همکاری وزارتخانه برای تجهیز این مراکز هزینه شد.

 

وی در خصوص نرخ اسکان موقت و دائم ویژه مسافران نوروزی تصریح کرد: نرخ هر اتاق در یک شبانه روز از 16 هزار تا 80 هزار تومان متغییر است و همچنین نرخ مصوب اسکان ثابت ویژه مسافران نوروزی برای هر تخت 25 هزار تومان می باشد.

کد خبر 693160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha