عرضه بیش از ۶۶ هزار عنوان کتاب در هفتمین نمایشگاه کردستان/ حضور ۱۴ ناشر از اقلیم کردستان عراق

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی با ۲۳۰ غرفه در سنندج خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۶۶ هزار عنوان کتاب از ناشران کشوری، استانی و اقلیم کردستان عراق عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی امروز (12 اسفند) در نشست خبری برگزاری هفتمین نمایشگاه استانی کتاب که با حضور اصحاب رسانه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران کشور و اقلیم کردستان عراق همزمان با ١٣ تا ١٨ اسفند جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج دایر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 628 ناشر برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب در کردستان ثبت نام کردند، ادامه داد: هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور 338 ناشر کشور و 14 ناشر برجسته از اقلیم کردستان عراق در قالب 230 غرفه برپا می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تعداد کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه افزود: 61 هزار و 295 عنوان کتاب به تعداد سه میلیون و 125 هزار جلد از ناشران داخلی در این نمایشگاه در دسترس علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار می گیرد.

 

قلعه شاخانی از شرکت 14 ناشر استانی نیز در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان خبر داد و افزود: هر کدام از ناشرین استان که اعلام آمادگی کردند زمینه حضور آنها در نمایشگاه فراهم شده است که در مجموع در این دوره از نمایشگاه 2 هزار و 200 عنوان کتاب به تعداد 41 هزار و 900 جلد از ناشرین استانی عرضه می شود.

 

وی همچنین گفت: در این دوره از نمایشگاه 14 ناشر از اقلیم کردستان عراق حضور دارند که 2 هزار و 718 عنوان کتاب با دربرگیری 41 هزار و 855 جلد در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

 

قلعه شاخانی، با بیان اینکه در حال حاضر 59 ناشر در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد 39 ناشر فعال هستند که از ابتدای سال جاری تا به امروز 280 عنوان کتاب در 348 هزار و 500 جلد به چاپ رسیده است و رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

 

وی ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بالابردن سطح آگاهی و دانش جامعه، توسعه فرهنگی، موج آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر، تشویق و ترغیب عامه مردم به فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی، ارتباط مستقیم ناشران با مردم و توزیع مناسب و متوازن و متعادل کتاب در سطح کشور در راستای برقراری عدالت فرهنگی را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از برگزاری 6 نشست علمی تخصصی در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان نیز خبر داد و اذعان کرد: از پست وبلندِ ترجمه ،  جایگاه ادب کُردی در ادب ایرانی،  کتاب؛ کودک و نوجوان؛ زبان کُردی،  نشر استانی٬ چالش ها و راهکارها،  تاریخ٬ تاریخ نگاری و تصحیح متون در کردستان و نقش رسانه در ترویج کتاب و کتابخوانی موضوع نشست های علمی این دوره از نمایشگاه کتاب استان است.

 

قلعه شاخانی، نشست های پیرامون وحدت ادیان و تسامح دینی از دیدگاه قرآن، قرآن و مقابله با جریان های تکفیری، زن، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اقتصاد نشر با محور اقتصاد مقاومتی، شعرخوانی، ادبیات پایداری، تجزیه و تحلیل اشعار حافظ و محوی، بررسی داستان نویسی در کردستان، میزگرد بررسی تاثیر کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی را از برنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان اعلام کرد.

 

وی رونمایی از تازه های نشر را از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب استانی ذکر و بیان کرد: کتاب های گذری بر تاریخ اسلام، دیوان سالم، زنان نامدار کرد، دستور تحلیلی زبان فارسی، گه ران به دوای که لینیک، خه می خاک، راسپارده، سی شانوگه ری بو مندالان، وانه کانی دیموکراسی و آنا و مرغ نوک طلا در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی می شوند.

 

کد خبر 693116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha