امضای الکترونیک تا پایان سال ۹۷ جایگزین مهرهای پزشکی می‌شود

خبرگزاری شبستان: معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا پایان سال ٩٧ امضای الکترونیک جایگزین مهرهای پزشکی می‌شود، گفت: باید ساختار و هدف گذاری آی تی را در دانشگاه درست کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید محمود تارا امروز (12 اسفند) در اولین جشنواره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی بیرجند اظهار کرد: فناوری اطلاعات یکی از شاخص های پیشرفت سازمانها در نظر گرفته می شود اما در کشور ما متوسط بودجه سازمانها در این خصوص پنج درصد است.

 

وی افزود: اگر بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 40 هزار میلیارد ریال باشد پنج درصد آن 2 هزار میلیارد ریال می‌شود که در صورت اختصاص آن به حد متوسط خواهیم رسید ‌اما تنها یک دهم تا یک هزارم درصد آن اختصاص می یابد که فاصله بسیار با دنیا داریم.

 

مشاور وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ثروت نیروی انسانی تخصصی در حوزه اطلاعات یکی از شاخص های پیشرفت است و تلاش می کنند نیروهای تخصصی خود در این حوزه را افزایش دهند، گفت: ثروت زیرساخت، ثروت داده عملیاتی قابل استفاده، ثروت نرم افزارهای داخلی از دیگر ثروتهای حوزه اطلاعاتی است که هر چقدر میزان این ثروت‌ها افزایش یاید و به بحث حوزه سلامت نزدیک شود بهتر خواهد بود.

 

معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: در کمیته فناوری اطلاعات ستاد تحول سلامت را تشکیل دادیم چون بسیار برای ما اهمیت دارد تا ثروت فناوری اطلاعات را افزایش دهیم.

 

تارا بیان داشت: جایگاه آی تی در چهار رکن آمار و اطلاعات، رگولاتوری، دارایی حاکمیتی و مدیریت خدمات خلاصه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ٩٧ امضای الکترونیک جایگزین مهرهای پزشکی می‌شود، گفت: باید ساختار و هدف گذاری آی تی را در دانشگاه درست کنیم.

 

معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه فعالیتهای ما در حوزه فناوری اطلاعات در چهار محور پایه و زیرساخت، مدیریت منابع، سرویس‌های شهروندی و مدیریت مبتنی بر اطلاعات انجام شود.

 

تارا با تاکید بر اینکه سرویس استحقاق مبنی بر حذف دفترچه‌های بیمه درمانی و الکترونیکی شدن آن از برنامه‌های سال آینده معاونت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت است، تصریح کرد: در این راستا بیمار با مراجعه به مراکز درمانی دفترچه خود را به همراه نخواهد داشت و مشخصات بیمار از مراکز بیمه‌ ای اخذ می شود.

 

به گفته وی با حذف دفترچه‌های درمانی سالانه 120 میلیارد تومان در مصرف کاغذ و حدود یکهزار میلیارد تومان هزینه در بستر حذف دفترچه ارزش افزوده خواهیم داشت.

 

مشاور وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه سیستم جامع نوبت دهی در قالب نظام اجرایی از اولویتهای سال 97 وزارت معاونت آمار و فناوری اطلاعات بهداشت است، گفت: هدف حوزه آی تی باید تبدیل اطلاعات به ابزار کاربردی برای مدیران باشد و ثروت سازی کنیم و این ثروتها را به تجربیات موفق تبدیل کنیم.

 

تارا با بیان اینکه در حال انتخاب چند قطب در کشور برای حوزه تله‌مدیسین یا پزشکی از راه دور هستیم، عنوان کرد: آمادگی داریم در تله مدیسین را در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  اجرا و از آن حمایت می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 693106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha