قرآن توصیه کرده که همه باید ازدواج جوانان را حمایت کنند

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: قرآن توصیه کرده که همه باید ازدواج جوانان را حمایت کنند اما متاسفانه طوری رفتار می‌شود که ازدواج به اسطوره تبدیل شده و نرخ آن پایین آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین‌ احسان بی‌آزار تهرانی استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین(س) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند درجه بالای ایمان نصیب مومن و مسلمانی می‌شود که در اندیشه و عمل من و اهل‌بیت مرا بیشتر از خود و فرزندانش دوست داشته باشد.

وی افزود: همه خلقت عالم صدقه سری پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان به وجود آمده است کما اینکه در روایتی آمده است که خداوند می‌فرماید «ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم».

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) با اینکه خود نفس و جان پیامبر(ص) بودند اما جان خود را فدایی رسول خدا(ص) می‌کردند، از مهمترین مدال‌های ایشان آیه لیله‌‌المبیت است که ملائک و آسمان و زمین را دچار حیرت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین‌ بی‌آزار تهرانی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) شب لیله‌المبیت با اینکه می‌دانستند امکان بسیار بالایی برای ترور و شهادت است برای پیامبر(ص) ایثار کرده و خود به جای ایشان خوابیدند، از چهل قبیله بالای سر امیرمومنان امام علی(ع) ایستاده بودند و با هم مشورت می‌کردند که او را چگونه بکشند با کنار زدن پارچه از روی امام از او پرسیدند چرا روانداز خود را کنار نزدی ایشان فرمودند جان علی فدای چند ثانیه دور شدن کفار و منافقین از پیامبر(ص) است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر امتی گوساله سامری دارد یکی از آنها پول، درهم و دینار است، داد: ثمره ابن جندب از کسانی است که صحنه لیله‌المبیت را دیده اما بعدها در اثر پول‌هایی که به او دادند اغوا شده و به دروغ گفت که آن شب ابن ملجم جای پیامبر(ص) خوابیده بود که اینگونه مدال افتخار را از امیرمومنان امام علی(ع) بربایند.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز هم برخی به خاطر درهم و دینار در بیت‌المال دست برده و خون شهدا را پایمال کرده و به عالم شیعه خیانت می‌کنند، حتی برخی انقلابیون در اثر فریب درهم و دینار با ارتجاع به اشرافی گری روی آورده و مستضعفان را فراموش می‌کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین‌ بی‌آزار تهرانی با اشاره به ازدواج امیرمومنان امام علی(ع) با حضرت ام‌البنین(س) عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) با آن همه کمالات فوق تصور بشری برای ازدواج خود را افرادی خاص مشورت می‌کنند که بتوانند زنی مومن و شجاع نظیر ام البنی(س) را به عنوان همسر خود انتخاب کنند، در ازدواج جوانان را مشورت بدهید.

وی افزود: امروز ما هم برای ازدواج آسان جوانان باید تلاش کنیم که مساله اشتغال و  مسکن آنان حل شود اما متاسفانه طوری رفتار می‌کنیم که ازدواج آنان به اسطوره تبدیل شده و نرخ آن پایین آمده است در طرف دیگر نرخ ارتباط‌های حرام بالا آمده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم ما از گرسنگی و فقر به ستوه نمی‌آیند، اظهار داشت: آنان از تبعیض ناراحت هستند، چرا باید برخی ناپاکان ژن منفور با پول بیت‌المال و حقوق‌های نجومی در هوس‌های خود غوطه بخورند در مقابل جوان پاک برای فعل حلال خود بانک به بانک بچرخد و در نهایت به نتیجه نرسد، در حالیکه قرآن توصیه کرده که همه باید ازدواج جوانان را حمایت کنید.

کد خبر 693069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha