پذیرایی از گردشگران نوروزی در ۱۲۰ سیاه چادر عشایری در کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: دو دهکده عشایری نیز در محوطه تاریخی طاق بستان و تنگه بزازخانه منطقه بیستون برای معرفی آداب و رسوم عشایر استان ایجاد شده است.

علیرضا مرادی بیستونی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در ایام نوروز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در طول تعطیلات نوروز 120 سیاه چادر عشایری در نقاط مختلف استان برپا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: گردشگران و مسافران نوروزی در سیاه چادرهای عشایری با پخت انواع غذاهای محلی و شیرینی پذیرایی می شوند.

 

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، دو دهکده عشایری نیز در محوطه تاریخی طاق بستان و تنگه بزازخانه منطقه بیستون برای معرفی آداب و رسوم عشایر استان ایجاد شده است.

 

مرادی بیستونی خاطرنشان کرد: دهکده های عشایری مجموعا با داشتن 20 سیاه چادر پذیرایی مهمانان و مسافران نوروزی هستند و هدف از برپایی این دهکده های آشنایی مسافران و با زندگی عشایری است.

 

این مقام مسئول با اشاره به استراحت مسافران و گردشگران نوروزی در سیاه چادرهای عشایری با توجه به وقوع برف و باران، گفت: در این سیاه چادرها از آنها پذیرایی می شود.

 

کد خبر 618096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha