عرضه تولیدات هنرمندان صنایع دستی آستارا در چهار نمایشگاه

خبرگزاری شبستان: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا از عرضه تولیدات هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی در چهار نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی خبر داد.

پردل امیری نژاد، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: این نمایشگاه ها و فروشگاه ها به مناسبت ایام نوروز و با همکاری نهادهای دولتی و شرکت های فعال در امور صنایع دستی و نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا دایر شده است.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی دو هزار اثر به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است، افزود: حصیر، گلیم، جاجیم، سفال، کیف های دستی و مسافرتی، خورجین، تور صیادی، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا، معرق کاشی و چوب، و نازک کاری بر روی چوب از جمله صنایع دستی هنرمندان شهرستان می‌باشد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا تصریح کرد: این نمایشگاه ها تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت ۹ تا ۲۰ در محل روی پلیس راه آستارا - تالش، میدان شهدای گمنام، سه راهی عنبران و طرح سالم سازی سفیر امید آستارا برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی و شهروندان برپا شده است.

 

امیری‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر نمایشگاه های صنایع دستی، آموزش نازک کاری روی چوب نیز با هدف معرفی ظرفیت های این رشته هنری توسط علی صوفی زاد در محور آستارا به تالش( شهرک عباس آباد) برگزار می‌شود.

 

وی جذب گردشگر همراه با ماندگاری، معرفی فرهنگ و هنرهای سنتی شهرستان های گیلان و نیز حمایت از هنرمندان صنایع دستی را از تاثیرات و اهداف برپایی چنین نمایشگاه ها و فروشگاه هایی عنوان کرد.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا اضافه کرد: در کنار نقاط عرضه صنایع دستی هنرمندان آستارایی، چهار مرکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی شهر در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا و استان گیلان فعال است.

 

امیری‌نژاد از دایر بودن موزه حکیم نظامی برای بازدید مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: موزه حکیم نظامی ساعت از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر میزبان مسافران نوروزی است.

کد خبر 618073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha