سازمان های مردم نهاد جای سیاسی کاری نیست/ غفلت از توسعه معنویت در جامعه

خبرگزاری شبستان:مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سازمان های مردم نهاد جای سیاسی کاری و فعالیت سیاسی و جناحی نیست بلکه فرصتی برای جلب مشارکت عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، محمدسلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در جلسه هم اندیشی با اعضای مجمع جوانان استان اصفهان به جایگاه سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و اظهارداشت: سازمان های مردم نهاد جوان فرصتی برای آموزش کار و فعالیت اجتماعی است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان با ورود به جبهه های جنگ و فعالیت های مختلف از جمله فرماندهی کار دسته جمعی را فراگرفته و فرماندهان بزرگی در این دوران مشخص و توانایی های جوانان به جامعه جهانی نشان داده شدند که دشمنان از آن ها هراس داشتند.

سلطان حسینی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد جوانان کشور امروز نیز بستر را برای پیشرفت و مشخص شدن ظرفیت های جوانان فراهم کرده اند، تصریح کرد:ثبت سمن ها برای پیشرفت فردی و اجتماعی افراد است و نباید ثبت سمن برای جذب بودجه باشد زیرا این انگیزه صحیحی نیست.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد جای سیاسی کاری  و فعالیت سیاسی و جناحی نیست بلکه فرصتی برای جلب مشارکت عمومی و فعالیت های گروهی است و رضایت خداوند در این کارهای فردی و اجتماعی ملاک است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با انتقاد از اینکه برخی جوانان کشور ارتباط گیری با مسئولان را عامل موفقیت خود می دانند و نسبت به توانایی های فردی و قدرت الهی بی توجه هستند، تصریح کرد: جوانان باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و با اتکا به قدرت بی انتهای الهی زمینه پیشرفت خود را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه رشد علوم مادی در عصر حاضر بسیار مورد توجه بوده اما کمتر به نیازهای معنوی توجه دشه است، گفت: توسعه معنویت در جامعه و سرمایه گذاری در عرصه معنویت همانند توسعه علوم مادی مورد غفلت قرار گرفته که ناهنجاری ها ناشی از این موضوع است.

وی افزود: جوانان باید به خودسازی و تقویت معنویت درونی خود بپردازند و حضور در محضر علما، مطالعه کتاب، عبادت و خلوت با خداوند از نیازهای جوانان است که کمتر مورد توجه است و این بی توجهی به نیازهای معنوی آسیب های فردی و اجتماعی را به همراه دارد.

کد خبر 617735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha