پیش بینی بیش از ۱۶۰۰  شعبه اخذ رأی در انتخابات/ کاهش تعداد اعضای شورای شهر گرگان

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یک هزار و ۶۲۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است، گفت: تعداد اعضای شورای شهر گرگان در این دوره از ۱۳ نفر به ۹ نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان امروز (26 اسفند) در آخرین جلسه شورای اداری استان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی در روستاها اگر تعداد داوطلبان آن به حد نصاب نرسد، برگزار نمی شود.

 

وی به شکل گیری ستاد انتخابات در استان اشاره کرد و افزود: هشت کمیته تخصصی ذیل این ستاد تشکیل شده که شامل کمیته های بازرسی، حراست، امنیت، آموزش، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و... است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره مشارکت کم نظیر مردم استان در انتخابات مجلس دهم گفت: در آن دوره از انتخابات 80.39 درصد واجدین شرایط در استان در انتخابات شرکت کردند که بالاترین مشارکت در سطح کشور بود.

 

وی با بیان اینکه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک هزار و 625 شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: این دوره از انتخابات در 938 روستا و 30 شهر استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به کاهش تعداد اعضای برخی از شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد: تعداد اعضای شورای شهر گرگان در این دوره از 13 نفر به 9 نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری پوشش اینترنتی در برخی از حوزه ها ضعیف بود اما در این دوره  تمام شعبات اخذ رای انلاین هستند.

 

وی گفت: از 30 اسفند ثبت نام داوطلبان شورای های شهر و روستا آغاز می شود و تا 5 فروردین نیز ادامه دارد.

 

وی افزود: کاندیداهای شورای شهر و روستا از تاریخ 20 تا 27 اردیبهشت و کاندیداهای ریاست جمهوری از هشت تا 27 اردیبهشت می توانند نسبت به تبلیغات خود اقدام کنند.

 

کد خبر 617713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha