همایش تجلیل از برگزیدگان سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز بهبهان

خبرگزاری شبستان: همایش تجلیل از برگزیدگان مراحل شهرستانی و قطبی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز بهبهان در تالار معلم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در این مراسم با تقدیراز مدیریت آموزش و پرورش بهبهان به منظورگسترش فعالیت های قرآنی و قدردانی از دانش آموزان قرآنی حائز رتبه های اول تا سوم، حضور جوانان در عرصه های قرآنی را امیدبخش و باعث ناامیدی و یاس دشمنان دانست و گفت: به استناد روایات معصومین(ع) وقتی جوان با قرآن مانوس شود و قرآن تلاوت کند قرآن با گوشت و پوست آن جوان آمیخته می شود.

 

وی قرآن را مایه حیات طیبه و جاوید خواند و خاطر نشان کرد: تمسک به قرآن واهل بیت(ع) و عمل کردن به دستورات قرآن باعث فلاح و رستگاری فرد و جامعه می شود.

 

حجت الاسلام ناصری، با بیان اینکه قرآن معجزه بزرگ پیامبر(ص) و سرمایه جاودان است، اضافه کرد: اگر امروز می بینیم کشورهای اسلامی عقب افتاده اند این عقب ماندگی نتیجه دوری از قرآن و عمل نکردن به فرامین قرآن است.

 

وی با اشاره به سخن وزیرخارجه انگلیس مبنی بر اینکه تا قرآن بین مسلمانان است هیچ راهی برای نفوذ وجود نخواهد داشت، افزود: هم و غم دشمن مبارزه با قرآن و ارزش های والای اسلامی است و موضوعات هسته ای و موشکی فقط یک بهانه است و آنها می خواهند ما از اسلام و قرآن فاصله بگیریم و در همین راستا جنگ همه جانبه فرهنگی راه انداخته اند.

 

امام جمعه بهبهان، رویکرد جوانان به معنویات و حضور پرشور و بانشاط نسل جوان و نوجونان در محافل قرآنی و مذهبی این نوید را می دهد که هجوم گسترده فرهنگی دشمن با بکارگیری تمام ابزار و امکانات اینترنت، ماهواره و فضای مجازی نتوانسته کارساز باشد و امیدواریم پیروزی ما در جبهه فرهنگی هم نزدیک است.

 

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از 300 نفر از دانش آموزان حائز رتبه های اول تا سوم مسابقات مراحل شهرستانی و قطبی سی و پنج دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

 

کد خبر 617712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha