برگزاری ۱۲ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاها/ روستاهای گلستان آماده استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان از برگزاری ۱۲ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، علی نصیبی، مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان امروز (26 اسفند) در آخرین جلسه شورای اداری استان گفت: با هدف بازگرداندن روح شادابی و سرزندگی به روستاها، برگزاری جشنواره های فرهنگی از سال های گذشته در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: امسال با توجه به نامگذاری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ بنابراین شد تا این جشنواره ها در قالب جشنواره های فرهنگ و اقتصاد در روستاها برگزار شود.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری بیان کرد: برهمین اساس قرار شد 50 جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای استان برگزار شود که تاکنون 12 جشنواره به برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار نشان دادن آداب و رسوم روستاها که گرد و غبار فراموشی بر آنها نشسته است، بناداریم تا ظرفیت های اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال این روستاها را نیز به نمایش بگذاریم.

 

نصیبی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره ها هم بیان کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده که این جشنواره ها تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد و از فرصت نوروز و حضور گردشگران و مسافرانی که در این ایام به استان می آیند، استفاده کنیم.

 

وی اعلام کرد: رسانه ها نقش موثری در انعکاس فرهنگ روستایی دارند و برخی از جشنواره هایی که در روستاها برگزار می شود نیز از صداو سیمای استان پخش خواهد شد.

 

نصیبی با بیان اینکه روستاهای استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است، اظهار کرد: ستاد استقبال از بهار در 879 روستای استان تشکیل شده و دهیاران نیز نسبت به پاک سازی و زیباسازی فضای روستا اقدام کرده اند و امسال نوروزی متفاوت در روستاهای استان برگزار می شود.

 

کد خبر 617707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha