طرح آرامش بهاری در ۳۷ بقعه استان زنجان اجرا می شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۳۷ امامزاده و بقعه متبرکه از (۲۸ اسفند) امسال تا (۱۵ فروردین) سال ۹۶ در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام احمد نیکنام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز(26 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح آرامش بهاری به عنوان یک ملی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در 37 امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از (28 اسفند) امسال آغاز و تا (15 فروردین) سال 96 ادامه دارد.

 

این مقام مسوول برگزاری این طرح را فرصت مناسبی برای ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره های مذهبی به گردشگران و عموم مردم خواند و ادامه داد: در این طرح خیمه های معرفت در جوار امامزادگان برپا می شود.

 

حجت الاسلام نیکنام با یادآوری اینکه بخش های« قرآن بخوانید جایزه بگیرید»، مشاوره های مذهبی، کار گاه نقاشی، گفتمان‌های دینی، تبلیغ چند رسانه‌ای در این طرح پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: غرفه کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و تربیت کودک، برگزاری نمایشگاه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی و مذهبی و غرفه حجاب و عفاف برنامه هایی است که در طرح آرامش بهاری اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری نمایشگاه سبک زندگی در کنار این خیمه ها شد و افزود: مراسم تحویل سال به همراه قرائت دعای تحویل سال در چهار بقعه اجرا می شود.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه نماز جماعت هم در این امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می شود، تصریح کرد: امسال در استان زنجان 67 وقف جدید ثبت شده است.

 

 

کد خبر 617678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha