مسجد پایگاه ترویج هنر اسلامی است / کانون های مساجد مرکز کشف استعدادهای فرهنگی و هنری

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مسجد مهمترین پایگاه ترویج فرهنگ هنر اسلامی است و کانون های مساجد در این زمینه پیشگام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ‌نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل امروز (26 اسفند) در جلسه شورای اداری گفت: سال جدید را با رویکرد مهم توجه به مقوله هنر آغاز خواهیم کرد و کانون های مساجد استان باید کارهای هنری ارزشمندی از مساجد ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد مهمترین پایگاه ترویج فرهنگ هنر اسلامی است و کانون های مساجد در این زمینه پیشگام است، تصریح کرد: نیت درونی برنامه های کانون های مساجد باید توجه به بحث ترویج هنر از طریق مساجد و هنر ناب اسلامی باشد زیرا منبع تروج زمینه های هنری مساجد است.

 

سقاء با یادآوری این مطلب که در بحث کاهش آسیب های اجتماعی نیز هنر می تواند نقش ارزنده ای داشته باشد، اظهار داشت: برنامه های قرآنی کانون های مساجد توام با زبان هنر باشد.

 

این مقام مسئول با بیان ای مطلب که از مدیران کانون ها باید از مشاوران هنری در کارهای فرهنگی خود استفاده کنند، ادامه داد: کانون های مساجد به عنوان مرکز کشف استعدادهای فرهنگی و هنری است و باید این امر مهم را به درستی انجام دهیم البته بانک اطلاعات فعالان فرهنگی و هنری مساجد استان تدوین شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با الگو هنر صورت گیرد، خاطر نشان کرد: کانون های تخصصی هنری فعالیت های خود را در سال جدید برای این مهم افزایش دهند.

 

در پایان این جلسه با اهدا لوح تقدیر از زحمات یک ساله خدمات همکاران دبیرخانه کانون های مساجد تجلیل شد.

کد خبر 617665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha