ارسال آثار ۶۰ هنرمند از ۳۵ کشور جهان به دبیرخانه پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کردستان از ارسال آثار ۶۰ هنرمند از ۳۵ کشور جهان به دبیرخانه پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در این استان خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کردستان خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، گفت: تعداد 60 هنرمند از 35 کشور جهان 458 آثار هنری خودرا به  دبیرخانه پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در کردستان ارسال کردند.

 

وی افزود: تعدای از این 35 کشور که آثار را به این جشنواره وقف ارسال کرده اند عبارتند از سوریه، مقدونیه، هلند، ایتالیا، پرتغال، بلاروس، ارمنستان، ترکیه، مصر، اکراین، برزیل، صربستان و مونته نگرو هستند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: کشورهای چین، ترکیه، صربستان و مونته نگرو بیشترین آثار به دبیرخانه این جشنواره  وقف ارسال کردند.

 

وی با اشاره به محورهای جشنواره وقف افزود: وقف و علم و تحصیل، وقف سلامت ،وقف قرآن وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و رفع نیازهای جامعه، از محورهای این جشنواره است.

 

حجت الاسلام نوروزی اذعان کرد: از دیگر محورهای این جشنواره وقف مشارکتی، وقف خرد، وقف و ازدواج، وقف و اشتغال زایی، است.

 

وی با اشاره به داوری آثار این جشنواره، افزود: داوری آثار این جشنواره در 2 مرحله انجام می شود و معرفی برندگان آن نیز طی مراسمی درهفته پایانی فروردین سال جدید در سنندج برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کردستان در پایان با بیان اهداف برگزاری این جشنواره افزود: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در میان آحاد مختلف جامعه از زبان گویا و رسای هنراز مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.

 

گفتنی است، فراخوان پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سه رشته کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی که از تاریخ 7 تا 16  آذر سال جاری در استان اعلام شده بود.

کد خبر 617660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha