کتابخانه های مساجد مازندران با برپایی سفره هفت سین به استقبال عید نوروز می روند

خبرگزاری شبستان: کتابخانه های مساجد مازندران با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری به قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی خانوار با برپایی سفره هفت سین و چیدن کتاب هایی که اول نامشان حرف «سین» قرار دارد به استقبال عید نوروز و عمل به منویات معظم له می روند.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

کتابخانه های مساجد یکی از ارکان مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد به شمار می آیند که می توان در این مکان علاوه بر رسیدن به مدارج والای ربوبی، رتبه علم و اندیشه خویش را افزایش داد.

 

قبل از آغاز سال جدید، همه در تکاپوی استقبال از این عید باستانی نوروز هستند و خرید لباس نو و تغییر ظاهر را در برنامه زندگی قرار می دهند و همچنین تغییر باطنی را با پاک کردن اشتباهات گذشته نظیر تهمت زدن به دیگران و ... را سرلوحه فعالیت ها می دادند.

 

کتابخانه های مساجد نیز باید به استقبال بهار و عید باستانی نوروز بروند و این مهم را با گردگیری از کتاب ها و فضای کتابخانه و همچنین سفره هفت سین نظیر اولویت قرار دادن کتاب های سیره نبوی، سلمان فارسی، سعدی نامه و ... که اول نامشان حرف «سین» قرار دارد به خوبی و شایستگی می توانند، برپا کنند.

 

کتابخانه های مساجد، نهادهای فرهنگی مهم در روستاها به شمار می آیند که می توان در این مکان نیز شادی، عشق و محبت را به یکدیگر، هدیه کرد و چه زیبا است که در این مراکز به ارزش های والای انسانی، توجه ویژه شود که بی شک، عطر خلیفه اللهی در این مکان ها، پراکنده می شود.

 

محمد فوقی، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، امروز (26 اسفند) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: 278 کتابخانه مخزن دار و 124 کتابخانه باز در مساجد این استان، وجود دارند که در ارتقای علم و معرفت مراجعه کنندگان، نقش مهمی دارند.

 

وی اظهار کرد: عید نوروز، از اعیاد باستانی و باشکوهی است که ایرانیان در اول فرودین هر سال به استقبال آن می روند.

 

فوقی بیان کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره ورود کتاب ها به سبد فرهنگی خانوار، دغدغه دارند که می طلبد برای اجرای منویات معظم له، اهتمام ویژه صورت گیرد.

 

وی ابراز کرد: هدیه کتاب در عید نوروز به اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نونهالان می تواند، تاثیر مهمی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سنین پایین داشته باشد که در آینده، بازخوردهای شگرف و مطلوبی در جامعه دارد.

 

فوقی گفت: در عید نوروز، چیدن کتاب هایی که عناوین نخست نام آنها حرف «سین» است در رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد، بسیار تاثیرگذار و ارزشمند به شمار می آیند و  در این راستا باید به مناسبت های مختلف، برنامه های جدید و مورد ذائقه بسیاری از مردم را در سرلوحه فعالیت های این مراکز، قرار داد.

 

وی اظهار کرد: عنایت به کتابخانه های مساجد به ویژه در روستاها که از امکانات فرهنگی ناچیز برخوردار هستند، بهترین فرصت برای روستانشینان است که جهت رشد فرهنگ، افزایش سطح سواد و معرفت خویش، نهایت بهره را ببرند و همچنین از کوچ به شهرها، جلوگیری کنند.

 

فوقی بیان کرد: توجه به فرهنگ، هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که می طلبد برای افزایش فرهنگ جامعه به کتابخانه های مساجد، اهتمام ویژه صورت گیرد.    

گزارش: معصومه علیزاده

کد خبر 617636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha