ارائه ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرین امید

خبرگزاری شبستان:صندوق کارآفريني اميد بر اساس رويکرد جديد حمايت از کسب و کارهاي خرد بازارمحور ایجاد شده است و در مسیر ماموریت های محول شده تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارائه داده است.

خبرگزاری شبستان – گروه سیاسی: مطابق مصوبه‌ شماره‌ 30416/1901 مورخ 26/2/1385 شوراي عالي اداري «صندوق اشتغال، ازدواج و مسكن مهر امام رضا(ع)» از ادغام صندوق قرض‌الحسنه‌ توسعه‌ اشتغال روستايي و صندوق ازدواج جوانان در صندوق حمايت از فرصت‌هاي شغلي ايجاد ‌شد ليكن بر اساس قانون تنظيم بازار غير متشكل پولي مصوب 22/10/1383 مجلس شوراي اسلامي، كه اشتغال به عمليات بانكي توسط اشخاص حقيقي يا حقوقي تحت هر عنوان و تاسيس و ثبت، تحت هر گونه تشكل، براي انجام عمليات بانكي، بدون دريافت مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را ممنوع كرده است و از آنجا كه بر اساس بخشنامه بانك مركزي در سال 1391 مبني بر جلوگيري از فعاليت موسسات مالي و صندوق‏هايي كه از اسم ائمه(ع) بهره مي برند تغيير نام و بازنگري در نحوه پرداخت و جامعه هدف مورد حمايت صندوق، ضرورت يافت. در اسفند ماه سال 1393  پس از بحث و بررسي الزامات شوراي پول و اعتبار و بخشنامه بانك مركزي، موضوع تغيير نام صندوق مهر امام رضا(ع)  به تصويب هيأت امنا رسيد و با صدور مجوز از سوي بانک مرکزي از اين پس اين صندوق با عنوان صندوق کارآفريني اميد به تداوم فعاليت مي‏پردازد.

 

بنابراین گزارش، مأموريت صندوق کارآفريني اميد تجهيز سپرده هاي خرد مردم و تلفيق آن با اعتبارات دولت، شناسايي جوانان واجد شرايط، توانمندسازي آنان و کمک در ايجاد کسب و کارهاي خرد کم سرمايه و کاربر با محوريت فعاليت هاي کارآفرينانه، نيازهاي منطقه اي، توسعه کسب و کارهاي IT محور؛ بر اساس شيوه هاي جهاني شبکه سازي کسب و کارهاي بازارمحور نظير خوشه ها و زنجيره هاي ارزش در کشور براي اطمينان از پايداري کسب و کارها و هدفمندي تسهيلات پرداختي است. در مسیر ماموریت های محول شده به آن چندی پیش 23هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است و در حال حاضر نیز 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

 

این گزارش می افزاید: ایرنا در این زمینه به نقل از علی اصحابی، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید نوشته است: "این صندوق در دوره دولت تدبیر و امید افزون بر 15هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف در کشور پرداخت کرده است. افزون بر 16هزار فرصت شغلی از محل پرداخت این میزان تسهیلات در سطح کشور ایجاد شده است. این میزان تسهیلات در بخش های مختلف صنعت، صنایع دستی و توسعه گردشگری به ویژه بوم گردی بوده است."

 

یادآور می شود: این صندوق در دولت یازدهم روش پرداخت تسهیلات خود را از خود اشتغالزایی انفرادی به کسب و کارهای مبتنی بر مدل های خطی، مرکب و منظومه ای تغییر داده است. همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه ها، زنجیرهای ارزش و برند، اعزام تولید کنندگان به دوره های آموزشی بین المللی و حضور در نمایشگاه های بین المللی از دیگر برنامه های این صندوق در سه سال گذشته بوده است.

کد خبر 617051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha