آثار راهیان نور باید در جامعه ظهور داشته باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندرانزلی اعلام کرد: آثار راهیان نور باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی در نماز جمعه امروز( 20 اسفند) که در مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به تاثیرات سفر راهیان نور، اظهار کرد: در شهرستان متاسفانه با همه تلاش‌هایی که همه دستگاه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سپاه دارند راهیان نور ظهور و بروزی در جامعه ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بارها تذکر داده شده که اعزام  یک طرف قضیه است و انعکاسش در بین مردم و در سطح شهرشتان و رسانه ها طرف دیگراز نفش اعزام مهمتر است.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در شهرستان مراسم استقبال و بدرقه از اردوهای راهیان نور وجود ندارد و تنها سوار کردن چند نفر و اعزام آنها با اتنوبوس به راهیان نور تاثیری در جامعه نمی گذارد.

 

 وی افزود: برای تاثیر گذاری بشتر راهیان نور در شهرستان می‌توان این اعزام‌ها را یک بار از گلزار شهدا، امام زاده‌ها و سایر نقاط مختلف شهر انجام داد. 

 

 شمس الدین در ادامه با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین، اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام در اداره خانه امیرالمومنین( علیه السلام) بسیار فداکاری کرد و با اخلاص و ارادت ویژه، فرزندانی مانند قمر بنی هاشم تربیت کرد.

 

 وی اذعان داشت: روز وفات ایشان روز تکریم از مادران و همسران شهدا هم نامگداری شده که به تاسی از فاطمه زهرا این راه درخشان را در عصر حاضر بنیانگداری کردند.

 

خطیب نماز جمعه بندرانزلی اعلام کرد: به برکت این مادران شهدا خط شهادت در جهان اسلام رشد کرد و مورد توجه قرار گرفت.

 

وی همچنین با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: ایجاب می‌کند نسبت به جایگاه شهدا و خانواده‌های معزز آنها احترام ویژه داشته باشیم.

 

شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز رحلت یادگار امام اشاره کرد و گفت: سید احمد آقا فانی در امام و آرمان‌های امام راحل بود .

 

وی اضافه کرد: فرزندان برخی از شخصیت‌های معمولی انقلاب برای خود ادعاهایی دارند که حتی مقام‌های بالاتر از آنها نیز چنین ادعایی ندارند.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در یادگار امام هیچ گونه رفتاری مبنی بر منیت وجود نداشت، گفت: او آنچه را که برای اسلام و انقلاب و امام و به فرمان امام بود انجام می‌داد.

 

وی اظهار کرد: موضع گیری‌های صریح سید احمد آقا در خصوص انقلاب و ولایت مداری ایشان برای آینده باید الگو باشد.

 

حجت الاسلام شمس الدین یادآور شد: انسان باید اینقدر تبعیت از ولی امر داشته باشد که بتواند میل رهبر و امام جامعه را نیز برآورده کند.

کد خبر 616117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha