با قاچاق کالا به‌ شدت برخورد شود

خبرگزاری شبستان: خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان اینکه واردات بی‌رویه و غیرضروری کالا کمر تولید داخلی را فلج می‌کند، گفت: با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور باید به‌شدت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به ۲۲ اسفند روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و افزود: مادران و همسران شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند.

 

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، تصریح کرد: به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا یادواره ۳۲ شهید آرمیده در جوار امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه الاسلام) برگزار می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: احسان و نیکوکاری را نباید محدود به هفته احسان و نیکوکاری کرد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به دیدار اخیر رییس جمهور کشور جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی)، گفت: ۹۵ درصد مردم این کشور مسلمان و ۸۰ درصد آن شیعه هستند، اما با این حال در جمهوری آذربایجان برای مسلمانان محدودیت دینی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه شایسته نیست که دولت آذربایجان با دینداران به‌ ویژه شیعیان بدرفتاری کند، اظهارکرد: خیر و صلاح دولت جمهوری آذربایجان در این است که با احساسات مذهبی مردم خود به‌ ویژه شیعیان همراهی کند زیرا امنیت در راستای دینداری حاصل می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی را خطری بزرگ برای جهان اسلام دانسته اند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا جا پای خود را در خاک جمهوری آذربایجان محکم کند و دولت این کشور باید نسبت به توطئه‌های این رژیم آگاه باشد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بسیار پایین است، افزود:  این حجم مبادلات اقتصادی باید به ۱۰ برابر افزایش یابد که این امر با حرکت قطار روی خط آهن آستارا‌ـ آستارا امکان‌پذیر است.

 

وی به سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: در این سال عملی انجام نشد و بسیاری از معضلات همچون تورم، بیکاری جوانان تحصیلکرده، بحران مسکن، تعطیلی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، فساد عمیق در نظام بانکی و قاچاق کالا در کشور وجود دارد.

 

امام جمعه بندر آستارا مبارزه جدی با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور را از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: واردات بی‌رویه و غیرضروری کالا کمر تولید داخلی را فلج می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور باید به‌شدت برخورد شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا به سالروز گرامیداشت کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد وگفت: کاروان‌های راهیان نور پس از انقلاب و اتمام جنگ تحمیلی یکی از برنامه‌های خوب و تأثیرگذار بوده و باید تداوم داشته باشد.

 

 

کد خبر 616090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha