باید به تعامل دولت و بخش خصوصی تئاتر کمک کرد

خبرگزاری شبستان: معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت: امیدواریم در آینده ی نزدیک، شاهد تشکیل صنوفی باشیم که منافع تئاتر را حتی از دولت ها پیگیری کند. خانه ی تئاتر و صنوفی که امروز وجوددارند باید نقش خود را در تعامل دولت و بخش خصوصی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر شبستان، آیین افتتاحیه ی سمینار بین‌المللی «تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی» عصر ۱۵ اسفند، با حضور علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی؛ مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و میهمانانی از چند کشور خارجی در سالن کنفرانس مجموعه ی تئاتر شهر برگزار شد.

 

علی مرادخانی برگزاری این سمینار را در خصوصی سازی هرچه بیشتر تئاتر، موثر دانست و تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در همه ی حوزه ها بسیار مهم است، چرا که دولت به دلیل فربه ای و چاقی پیش از اندازه ی بدنه ی خود، با مشکلات بسیاری در ارتباط برقرار کردن و به روز بودن روبرو است و نمی تواند به تنهایی کار کند.

 

وی به سیاست های دولت در حمایت از فعالیت های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اجرای روزانه ی بیش از صد نمایش در شهر تهران، که سهم قابل توجه ای از آن متعلق به سالن های خصوصی است، نشان از حمایت دولت از فعالیت و حضور بخش خصوصی در تئاتر دارد. جای خوشحالی است که تئاتر خصوصی در کشور فعال شده و در حال رشد و گسترش است. افزایش امکانات و رشد سالن های خصوصی نشان دهنده ی اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی است.

 

معاون امور هنری وزیر ارشاد، با بیان اینکه ویژه گیِ منتقدانه ی تئاتر و ذات این هنر موجب می شود که معمولا در جوامعی شکل بگیرد که با گذر از مراحل اجتماعیِ اولیه، به نیازهای متعالی فکر می کند، اضافه کرد: امیدواریم در آینده ی نزدیک، شاهد تشکیل صنوفی باشیم که منافع تئاتر را حتی از دولت ها پیگیری کند. خانه ی تئاتر و صنوفی که امروز وجوددارند باید نقش خود را در تعامل دولت و بخش خصوصی ایفا کند.

 

 

مرادخانی جان بخشی به فعالیت های بخش خصوصی و کمک به توسعه ی تئاتر خصوصی را سیاست دولت دانست و تاکید کرد: باید در مسیری حرکت کنیم که تئاتر دولتی تنها یک نمونه باشد و در جایی شکل بگیرد که بخش خصوصی امکان ریسک کردن ندارد.  رشد بخش خصوصی تئاتر، کمک می کند که تئاتر به سمت تعالی و بالندگی برود.

کد خبر 614918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha