جشنواره موسیقی اقوام در نوروز برگزار می شود/ آق قلا، میزبان جشنواره زیبایی اسب ترکمن

خبرگزاری شبستان: فرماندار آق قلا گفت: در ایام نوروز جشنواره موسیقی اقوام در این شهرستان برگزار می شود و این شهرستان میزبان جشنواره زیبایی اسب ترکمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امانگلدی ضمیر، فرماندار آق قلا عصر امروز ( 15 اسفند) در جلسه خدمات سفر استان گفت: این شهرستان 140 هزار نفر جمعیت دارد که شامل اقوام بلوچ، سیستانی و ترکمن است که حضور این اقوام خود می تواند ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری باشد و می تواند یکی از میزبان های شایسته ای برای برگزاری نوروزگاه باشد.

 

وی با بیان اینکه نوروز یکی از نمادهای وحدت بخش است، افزود: نوروز در ادبیات ترکمن دارای جایگاه خوبی است و همزمانی آن با دگرگونی طبیعت شرایط مطلوبی را ایجاد کرده است.

 

فرماندار آق قلا با اشاره به اقداماتی که برای جذب مسافر و اقامت آنان در شهرستان انجام شده است، گفت: دهکده گردشگری در کمربندی به سمت جاده مرزی پیش بینی شده و نمایشگاهی نیز با 150 غرفه در این مکان برگزار خواهد  شد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی در ایام نوروز بیان کرد: جشنواره موسیقی شامل موسیقی عرب، لری، کردی، کردهای شمال، بومیان کرمان، سیستانی و ترکمن در ایام نوروز برگزار می شود. علاوه بر این جشنواره زیبایی اسب ترکمن نیز همزمان با برگزاری کورس های سوارکاری بهاره در این شهرستان برنامه ریزی شده است.

 

ضمیر خاطرنشان کرد: با تکمیل زیرساخت ها در شهرستان به دنبال ماندگاری مسافران در این شهرستان هستیم و بنا داریم امسال نوروز را با نگاهی متفاوت برگزار کنیم.

کد خبر 614914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha