برگزاری اولین مرحله جشن نیکوکاری ۱۸ اسفند در کرمانشاه/ ۶۲ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به بهره مندی ۵ هزار زوج از هدایای ازدواج کمیته امداد، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و در این زمینه پشت نوبتی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه امروز(15 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه، اظهار کرد: 14 اسفندماه سالروز تأسیس نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) طبق فرمایش امام راحل است.

 

وی ابراز کرد: چتر حمایتی این نهاد از دورترین روستاها تا مرزی ترین نقاط بر سر محرومان و فقرا وجود دارد و در استان کرمانشاه نیز 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 168 هزار نفر از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، از تعداد مددجویان تحت پوشش حدود 35 هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار بوده که از هیچ گونه رفاهیاتی برخوردار نیستد و تحت پوشش کمیته امداد هستند.

 

خدوریسی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه همچنین از تعداد 5 هزار و 319 نفر ایتام حمایت می کند و علاوه بر منابع امدادی و مساعدت های صورت گرفته در این زمینه 23 هزار و 820 نفر نیز حامی ایتام در استان داریم و از 12 هزار و 500دانشجو و دانش آموز نیز حمایت می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته امداد همچنین از تعداد 2 هزار و 481 مرد سرپرست خانوار که به دلیل بیماری و کارافتادگی قادر به تأمین معیشت زندگی نیستند حمایت می کند، گفت: ماهیانه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان مستمری به صورت نقدی به مددجویان تحت پوشش پرداخت می شود.

 

وی همچنین به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری مبلغ 62 میلیارد تومان در این راستا برای مددجویان هزینه شده که موجب اشتغال زایی 4 هزار نفر شده و کمیته امداد در این زمینه دستگاه برتر استانی شناخته شد و رتبه سوم کشوری را نیز دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و دولت در طی سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه 50 میلیارد تومان به اعتبارات کمیته امداد اضافه شد.

 

خدرویسی بیان داشت: مددجویان می توانند مبلغ 15 میلیون تومان وام اشتغال زایی دریافت کنند و چنانچه طبق کارشناسی های انجام شده نیاز به تسهیلات بیشتر باشد این رقم به 30 میلیون تومان نیز افزایش می یابد.

 

به گفته این مقام مسئول، کمیته امداد امام خمینی در ارائه خدمات به مددجویان هیچ گونه معیار قومی، مذهبی و قبیله ای ندارد و خدمات فراگیر و نگاه به مددجویان نیز یکسان است.

 

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان همزمان با سراسر کشور، تصریح کرد: امسال مرحله اول این جشن با شعار«بهار همدلی، شکوه مهربانی» و با هماهنگی اعضای قانونی مانند صداو سیما، آموزش و پرورش،بسیج مستضعفین و سازمان دانش آموزی در تاریخ چهارشنبه 18 اسفندماه در تعداد یک هزار آموزشگاه و پایگاه های آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله دوم این جشن 19 اسفندماه در پایگاه ها، ستادهای احسان و نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد برگزار می شود، گفت: روز جمعه 20 اسفندماه نیز پایگاه های کمیته امداد در سطح مصلاهای نمازجمعه آماده دریافت کمک های مردمی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به بهره مندی 5 هزار زوج از هدایای ازدواج کمیته امداد، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و در این زمینه پشت نوبتی نداریم و امسال جشن خودکفایی 5 هزار مددجو را خواهیم داشت.

 

کد خبر 614881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha