مهدی هاشمی به زندان بازگشت/نرخ دیه در ابتدای سال جدید اعلام می شود

خبرگزاری شبستان:سخنگوی قوه قضاییه از بازگشت مهدی هاشمی به زندان خبر داد و گفت: نرخ جدید دیه در ابتدای سال جدید اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام اژه ای در بخش دیگری از نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد حکم یاسین رامین گفت: با قرار وثیقه بعد از 5 ماه بازداشت آزاد شده اند که البته برخی موارد در قانون پیش بینی شده است که بازداشت موقت باشد.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده موسسه ثامن الحجج گفت: هیئت منصفه ای از سوی بانک مرکزی تعیین شد همچنین از سوی دادسرا و وزارت اطلاعات نمایندگانی در این هیئت حضور داشته اند که بیش از 99 درصد وجوه سپرده گذاری شده به صاحبان آن بازگردانده شد و تنها یک درصد باقی مانده است که این یک درصد 3 هزار میلیارد برآورد شده است دستگاه قضا تمام تلاش خود را کرد که مردم به پول خود برسند.

 

وی در مورد پرونده بقایی و کاندیداتوری این فرد گفت: این پرونده مفتوح است و تصمیم نهایی گرفته نشده و ممکن است افرادی دارای پرونده باشند اما از سوی شورای نگهبان صلاحیت انها تایید شود و یا کسانی دارای پرونده نباشند و از سوی شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید نشود در حقیقت داشتن یا نداشتن پرونده الزامی در رد یا قبول صلاحیت فرد از سوی شورای نگهبان نیست.

 

وی در خصوص پرونده دانیال زاده و شرکا گفت: این پرونده در مرحله دادسرا است و قرار نهایی صادر نشده است.

 

حجت الاسلام اژه ای در مورد شکایت سیدمحمد خاتمی از سردار نقدی افزود: خبر جدیدی ندارم و هر آنچه در جلسه قبلی عنوان شده است همان است.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد حکم اعدام بابک زنجانی گفت: مطلبی از قول دادستانی نقل شده بود که بنده ان را تکرار می کنم حکم این پرونده اکنون هم در حال اجراست و عرض کرده ام که تمام تلاشها انجام شد تا از ابتدای شکل گیری این پرونده تا به امروز میزانی از وجوه باقی مانده از شرکت نفت به این شرکت بازگردانده شود تا امروز بخشی از اموال در خارج از کشور و بخشی در داخل شناسایی شده است که برخی با نظارت دادسرا به فروش برسد که البته در مرحله کارشناسی اختلاف نظرهایی وجود دارد که نیازمند است متهم حضور داشته باشد.

 

همچنین حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: در مورد دو نفر از محکومین به اعدام که در این پرونده در دیوان عالی نقض شد ممکن است نیاز به حضور متهم باشد.

 

وی افزود: بابک زنجانی در جاهای مختلف نوشته است که شرکای من اقدام کرده و تضمین لازم را داده اند تا وجوه به بانک مرکزی و دستگاه قضا داده شود و کوتاهی از ناحیه دادسرا و وزارت نفت است که چنین امری پذیرفتنی نیست کسانی در داخل و خارج اقدام کرده اند که بدهی شرکت نفت را بدهند اما هیچ کدام بدهی محقق نکرده اند و هیچ کوتاهی از ناحیه وزارت نفت و دادسرا رخ نداده است بارها تذکر داده ام که از بدهی شما باقی مانده است و هر کسی پول را برگرداند از تخفیفات قانونی برخوردار می شود.

 

وی ادامه داد: البته افرادی سعی کرده اند از خارج از کشور مبالغی را پرداخت کنند که در این خصوص تحقیقات انجام شد و تا این لحظه هیچ کس از خارج از کشور وجهی را درخصوص این پرونده پرداخت نکرده است پرونده سه هزار میلیاردی هنوز در حال اجراست.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده بازیکن سابق پرسپولیس حسین هدایتی گفت: پرونده مفتوح است و در مرحله جمع اوری اطلاعات مقدماتی در دادسراست و هنوز قرار نهایی صادر نشده است.

 

وی درخصوص دستگیری یکی از اعضای تیم هسته ای (د.ر) تصریح کرد: فردی در این رابطه تحت تعقیب بوده و قرار برای این پرونده صادر شده است و دادگاه نظر نهایی را اعلام می کند باید ببینیم دادگاه به چه نتیجه ای می رسد.

 

وی در مورد پرونده پلاسکو گفت: اطلاعی از این پرونده ندارم و هیئتی برای رسیدگی به این موضوع مشخص شد که باید نظر خود را اعلام کنند و پس از ان نظر نهایی دستگاه قضایی اعلام می شود.

 

وی در مورد رضایت خود از نحوه مبارزه با فساد در دستگاه قضایی اظهار کرد: از اینکه بگویم رضایت صددرصدی دارم اینگونه نیست و رضایت صددرصدی ندارم و باید بیشتر تلاش کنیم که البته بخشی از این تلاش را به شما اصحاب رسانه واگذار می کنم.

 

وی با اشاره به روند پیگیری پرونده در دستگاه قضا در سال 95 تصریح کرد: در سال 95 مشاهده می کنیم که دستگاه قضا با چه نوع فسادهایی برخورد کرد دستگاه قضا با تمام توان درخصوص فسادهای مالی سیاسی اقتصادی فرهنگی و هرگونه از فساد تمام تلاش خود را کرد و حتی بدون در نظر گرفتن حریم خاصی برای افراد صاحب قدرت و ثروت به اقدامات خود ادامه داد و برای هیچ یک حریمی قائل نشد.

 

وی با اشاره به حجم سنگین تخریبها از سوی برخی شبکه های داخلی و شبکه های ضدانقلاب علیه قوه قضاییه اظهار کرد: شما می بینید که دستگاه قضا با پرونده کلانی (از جمله پرونده بانک تجارت، ملت، سپه، شهرداری، حقوقهای نجومی و ...) برخورد کرد. قوه قضاییه با تمام کمبودهای منابع انسانی و تجهیزات تمام تلاش خود را به خوبی انجام داد اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری کنیم.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه رئیس دستگاه قضا درخصوص استفاده از رسانه های ضدانقلاب اعلام جرم کرده است اظهار کرد: کسانیکه به صورت ابزار از این رسانه ها استفاده می کنند جرم است کسی که از شبکه های ضدانقلاب به هر میزان استفاده کند جرم محسوب می شود و تنها زمانی که مطالب خلاف گفته شده و در تایید و روشن نمایی مطالب برای مصالح کشور استفاده می شود جرم نیست و اگر مطالبی خلاف امنیت ملی باشد باز هم جرم محسوب می شود.

 

وی در مورد ارتباط خود با شخص جنگیری به نام غفاری در پاسخ به خبرنگاری گفت: نه تنها با جن گیر ارتباطی ندارم و فقط اسم این فرد را شنیده ام و حتی نمی شناسم و به این کارها اعتقادی ندارم.

 

وی ادامه داد: زمانی دکتر ریاضی درخصوص کودتای قدسی زاده دستگیر شد و در زندان اوین مرتب نامه می داد که من می توانم فلان هواپیمای عراقی را متوقف کنم که من در پاسخ وی گفتم شما اگر می توانید از درب زندان عبور کنید و در پاسخ این فرد گفت: این موضوع مربوط به خود من است و این توانایی را در مورد خودم ندارم بنده اعتقادی به این موضوعات ندارم.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد برنامه پنجم توسعه و انتشار احکام و آراء محاکم از طریق سامانه و عملی نشدن این موضوع تصریح کرد: از عوامل عملی نشدن این موضوع بودجه است بسیاری از مقدمات به لحاظ نیروی انسانی وجود دارد اما به لحظا کمبود بودجه این موضوع اجرا نشده است و در برخی مناطق هنوز زیرساختها آماده نیست و البته باید بگوییم که برخی از احکام را نمی توان اعلام کرد و خلاف قانون است این طرح به شکل صدردرصدی بستگی به بودجه و نیروی انسانی دارد.

 

وی در مورد اعلام آخرین مهلت پرداخت بدهی از سوی مدیرعامل بانک سرمایه در 15 اسفند اظهار کرد: هنوز احکام نهایی متهمان صادر نشده اند و برخی بازداشت هستند برخی اتهامات جدیدی مطرح است و پرونده در مرحله دادسرا است.

 

وی در مورد نامه دادستان درخصوص دو تابعیتی و اعلام سخنگوی دولت و وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: هنوز نتیجه ای در این مورد اعلام نشده است البته یک فرد دو تابعیتی اخیرا دستگیر شد که بالغ بر ده میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است این فرد ایرانی امریکایی است که بازداشت شده است ما به مردم گوشزد می کنیم که با هوشیاری عمل کنند و کار دست خودشان و دست دستگاه قضا ندهند.

 

وی در مورد هک شدن ایملیهای وزارت نفت توسط بابک زنجانی گفت: وزارت اطلاعات در حال بررسی اصل موضوع است و گاهش مشاهده می کنیم که برخی اطلاعات و اخبار در زندان رد و بدل می شود که برخی مطالب خلاف منتقل شده است البته وزارت اطلاعات اعلام کرده اند که تماسهای بابک زنجانی با خانواده وی محدود شود که این موضوع فقط مربوط به بابک زنجانی نیست.

 

وی در مورد تعیین تکلیف پرونده بورسیه ها گفت: تعداد محدودی شکایت کرده بودند که پرونده در دادگستری دنبال می شود و از دیوان عدالت اداری پرسیدیم که قرار شد با مکانیزمی که گفته شده است شاکیان مراجعه و شکایت خود را ارایه دهند.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هنوز تصمیم و قرار نهایی دادسرا نرسیده است و پرونده در مرحله مقدماتی است.

 

حجت الاسلام اژه ای در مورد نرخ دیه در سال 95 اظهار کرد: در ابتدای سال جدید این موضوع از طریق دستگاه قضا اطلاع رسانی می شود و هنوز گزارش قیمت گذاری شتر، گوسفند و ... اعلام نشده است و طبق قانون از طریق قوه قضاییه در ابتدای سال اعلام می شود.

 

وی ادامه داد: سالهای قبل الحاقیه ها برای بیمه ها باید نوشته می شد که امسال این مشکل حل شده است.

 

وی در مورد ادامه حکم زندان مهدی هاشمی و اتمام مرخصی او خاطرنشان کرد: مهدی هاشمی به زندان برگشته است و در زندان به سر می برد.

 

حجت الاسلام اژه ای در مورد پرونده متهمان حمله به سفارت عربستان گفت: سه نفر تبرئه شده اند و البته دادسرای ویژه روحانیت در مورد 6 نفر حکم قطعی داده است و باقیمانده افراد پرونده شان در دادگستری بررسی شده و حکمشان قطعی نبوده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 614867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha